نظردیده بان حقوق بشر درباره بمباران بیمارستان یمن

نظردیده بان حقوق بشر درباره بمباران بیمارستان یمن
جمعه 8 آبان 1394 - 20:57

العالم - سازمان دیده بان حقوق بشر تداوم حملات ائتلاف سعودی – اماراتی با مشارکت امارات، بحرین، قطر و اردن به غیرنظامیان یمنی را محکوم کرد و خواستار تحقیق درباره حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز در استان صعده در شمال یمن شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز در منطقه حیدان در استان صعده شوک برانگیز بود و باید تحقیقات بی طرف و کاملی در این باره انجام شود و براساس نتایج ، عاملان آن مورد پیگرد قرار گیرند.

"جو استورک " معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای که سایت این سازمان آن را منتشر کرد، تاکیدکرد: پشت سرهم، بوی نقض قوانین جنگ از حملات هوایی ائتلاف به مشام می رسد؛ بدون اینکه تحقیقاتی درباره موارد نقض احتمالی شاهد باشیم.

وی افزود: بمباران یک بیمارستان شوک برانگیز است. این وضعیت درسایه گزارش های رو به افزایش در یمن درباره مرگ و میرغیرنظامیان در اثر حملات هوایی ائتلاف می باشد.

استورک گفت: بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز این پیام را می فرستد که همه تاسیسات پزشکی و کادر پزشکی و بیماران در معرض خطر در هر لحظه ای قرار دارند.

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که بیش از 24 حمله هوایی را از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن مستند سازی کرده است که به نظر می رسد قوانین جنگ را نقض کرده باشد.

این بیانیه افزود: ائتلاف سعودی در برخی موارد قانونی نبودن حملاتی را که دیده بان حقوق بشر مستند سازی کرد، رد کرده است؛ بدون اینکه اطلاعاتی در تایید این ادعای خود ارایه کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: آمریکا اذعان کرده که به ائتلاف سعودی پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی می کند و انگلیس نیز اذعان کرده است که حمایت فنی و سلاح های هدایت شونده به ائتلاف سعودی داده و از این ائتلاف حمایت مستقیم نظیر ارایه اطلاعات درباره اهداف و هواپیماهای سوخت رسان کرده است. این وضعیت، آمریکا و انگلیس را دخیل در جنگ می کند و این دو کشور باید قوانین جنگ از جمله تعهد به انجام تحقیقات درباره موارد نقض (قوانین و حقوق بشر) در یمن را اجرا کنند.

جنگنده های ائتلاف سعودی چند روز پیش بیمارستان منطقه حیدان را که توسط سازمان پزشکان بدون مرز ادامه می شود - با وجود حضور کادر پزشکی و بیماران- بمباران کردند. این امر باعث ویرانی بیمارستان با همه تجهیزات پزشکی شد.

پربیننده ترین خبرها