گزارش خبرنگار العالم از حاشیه های نشست وین

گزارش خبرنگار العالم از حاشیه های نشست وین
جمعه 8 آبان 1394 - 22:11

العالم - تکذیب خبر موافقت ایران با برکناری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و برخی حاشیه های دیگر از جمله موضوع های گزارش خبرنگار شبکه العالم از نشست روز جمعه وین بود.

خبرنگار شبکه ا لعالم گزارش کرد که اخبار برخی رسانه ها مبنی بر موافقت ایران با کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه طی شش ماه نادرست بوده و دقیق نیست.

العالم به نقل از یک منبع نزدیک به هیات ایرانی تاکید کرد اخبار برخی رسانه ها مبنی بر موافقت ایران با کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه طی شش ماه نادرست بوده و دقیق نیست.

برخی رسانه ها به نقل از امیر عبداللهیان معاون  وزیر امور خارجه ایران اعلام داشته اند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه باید طی شش ماه کناره گیری کند.

"نوید بهروز " خبرنگار شبکه العالم در یکی از بخش های خبری گفت: هنوز موضوع برگزاری نشست دوم در روز جمعه با حضور دولت سوریه و مخالفان به شکل رسمی تایید نشده است.

یک منبع نزدیک به نقل از هیات رسمی ایران با اعلام بی اطلاعی از موضوع گفت: به نظر می رسد این موضوع را یک مقام بلند پایه آمریکایی بیان کرده باشد، زیرا توافق شد نشست دیگری تشکیل شود اما تا این لحظه موضوع قطعی نشده و فقط در حد شایعه است.

العالم همچنین گزارش کرد: ادامه مذاکرات برای ساعاتی طولانی ، بیانگر دشواری آن و اختلافات و مشکلات شدید میان وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده  و دیدگاههای مختلف درباره چگونگی حل بحران سوریه است.

بهروز درباره ادعای برخی رسانه های غربی از موافقت ایران با کناره گیری اسد طی شش ماه گت :یک منبع نزدیک به هیات ایرانی  این خبر را کاملا نادرست دانسته و گفته ایران با راهکارهای مسالمت امیز در سوریه موافق است.

خبرنگار العالم افزود: هیات ایرانی بر حق مردم سوریه در تعیین سرنوشتشان تاکید داشته و آن را خط قرمزی می داند و مردم سوریه تنها کسانی هستند که می توانند تعیین کنند چه کسی بماند و چه کسی باید کنار گذاشته شود.

وی درباره هیاتهای شرکت کننده در این نشست گفت :وزرای امور خارجه هرکشور به همراه معاونان خود در این نشست بودند که از ایران نیز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و امیر عبداللهیان معاون وی حضور داشتند.

مذاکرات برای حل بحران سوریه از صبح جمعه با حضور ایران، فرانسه، مصر، امریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، اردن، روسیه، عربستان، قطر، ترکیه، امارات، آلمان، عراق، سازمان ملل، عمان، چین و لبنان آغاز شد.

این نخستین نشست برای حل بحران سوریه است که ایران هم در آن حضور دارد.

پربیننده ترین خبرها