جنگ روانی اعراب به خاطر عکس سرباز روس

جنگ روانی اعراب به خاطر عکس سرباز روس
شنبه 9 آبان 1394 - 14:35

مدت کوتاهی پس از آغاز عملیات هوایی روسیه علیه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه، شبکه های اجتماعی تصویری را از یک سرباز روس متنشر کرده و مدعی شدند که این عکس مربوط به حضور نظامی روسیه در سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه‌های عربی نیز در کنار شبکه‌های اجتماعی با دست آویز قرار دادن عکس این سرباز روس که صلیب به دست روی تانک نشسته است، آن را دلیل و مدرکی برای اثبات حضور نظامی روسیه در سوریه عنوان کردند.
همزمان، سخنگوی رسمی کلیسای ارتودکس روسیه دخالت روسیه در سوریه را "نبرد مقدس" نامید که این حرف نیز باعث جنجال بیشتری در رسانه‌ها شد.
اما پس از بررسی این عکس در سایت VKontakte مشخص شد که صاحب این عکس شخصی به نام "نیکیتا استیباوف" یک راهب و سرباز روس است.
وی این عکس را در اول اکتبر منتشر کرده و گفته که این عکس در آگوست گذشته و در منطقه "آستاراخان" (جنوب روسیه) و در یک تمرین نظامی گرفته است.
آغاز حملات مؤثر روسیه علیه مواضع داعش در سوریه، با انتقادهای بسیاری از سوی کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه آنها همراه شد. کشورهایی که بیشتر آنان به صورت مستقیم در حال حمایت از گروه های تروریستی در سوریه هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها