مصر در سازمان ملل هم به اسرائیل رای مثبت داد

مصر در سازمان ملل هم به اسرائیل رای مثبت داد
شنبه 9 آبان 1394 - 15:06

مصر در اقدامی بی سابقه به عضویت رژیم صهیونیستی در یکی از کمیته‌های وابسته به سازمان ملل متحد رأی مثبت داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه‌های عبری اعلام کردند که رژیم اسرائیل در کمیته "استفاده مسالمت آمیز از فضای خارجی" وابسته به سازمان ملل متحد به عضویت کامل دست یافت.
اما در این بین فقط دولت "نامیبیا" با این موضوع مخالفت کرد، 21 کشور نیز به این موضوع رأی ممتنع دادند که از جمله آنها قطر، الجزایر، کویت، موریتانی، سوریه، تونس، مغرب، عربستان و یمن هستند. سه کشور اردن، لیبی و لبنان هم در جلسه رأی گیری حضور نداشتند. 
"احمد ابوزید" سخنگوی وزارت امور خارجه مصر از ارائه هرگونه توضیح درباره این اقدام عجیب قاهره خودداری کرد.
اما روزنامه‌های محلی مصری در تلاش برای توجیه این اقدام مصر، به نقل از یک منبع دیپلماتیک مدعی شدند که مصر تنها کشوری نبود که به نفع اسرائیل رأی داد. این منبع همچنین تأکید کرد که بر اساس قانون رأی گیری داخلی کمیته، باید با همه اعضای پیشنهادی جدید موافقت و یا مخالفت شود و نمی‌توان فقط عضویت یک طرف را رد و یا قبول کرد.
کمیته استفاده مسالمت آمیز از فضای خارجی در سال 1959 به هدف هماهنگی تلاشها جهت مأموریتهای شناسایی و استفاده از فضای خارجی به نفع بشریت در زمینه‌های صلح، امنیت و توسعه تأسیس شد، و مقر آن در وین پایتخت اتریش قرار دارد.
این اقدام مصر با انتقادهای فراوانی از سوی فعالان در داخل و خارج این کشور همراه شد، به ویژه آنکه رأی مثبت مصر به رژیم صهیونیستی درحالی صورت گرفته که فلسطین این روزها صحنه کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع این سرزمین به دست نظامیان اشغالگر است.

پربیننده ترین خبرها