آمار هولناک جنایات یک ماهه صهیونیستها در فلسطین

آمار هولناک جنایات یک ماهه صهیونیستها در فلسطین
يکشنبه 10 آبان 1394 - 15:09

العالم - وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدا و مجروحان فلسطینی را که در طول ماه اکتبر گذشته در کرانه غربی فلسطین یا غزه به ضرب گلوله صهیونیستها مجروح شده یا به شهادت رسیده اند، اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم طبق آمار این وزارتخانه، در این مدت حدود یک ماهه انتفاضه جدید، 72 فلسطینی به شهادت رسیده اند که یک چهارم آنها زن و کودک هستند. بیش از 2 هزار و 270 نفر نیز با گلوله های جنگی یا پلاستیکی مجروح و همچنین بیش از 5 هزار نفر بر اثر استنشاق گازهای سمی اشک آور دچار خفگی شده اند.
وزارت بهداشت فلسطین تعداد کودکان شهید را 15 نفر اعلام کرد که کوچکترین آنها هشت ماهه بوده است. همچنین 200 مورد حمله صهیونیستها به کادر پزشکی و آمبولانس ثبت شده است.
طبق این آمار 220 تن از شهروندان در نتیجه حمله اشغالگران و شهرک نشینان دچار شکستگی عضو و جراحت شده اند. 20 شهروند نیز دچار سوختگی شده و بیش از5هزار مورد حالت خفگی نیز در نوار غزه و کرانه غربی ثبت شده است.
این در حالی است که شورای "دیوار حائل و شهرک سازی" با کنترل تحرکات اشغالگران صهیونیست، تخریب شش منزل متعلق به شهروندان فلسطینی را رصد کرده اند که چهار منزل در قدس و دو منزل نیز در الخلیل و طولکرم بوده است.

صهیونیستها همچنین به 33 بنای دیگر فلسطینیان اخطار داده اند و در طول ماه اکتبر گذشته به ده خانواده حکم کوچ اجباری داده و در عوض برای ساخت 597 واحد شهرک صهیونیست نشین مجوز صادر کرده اند.
این شورا در گزارش ماهانه خود به حمله های مکرر شهرک نشینان صهیونیست به روستاها و مجتمع های فلسطینی اشاره و خاطرنشان کرده است که شخصیتها و اموال دولتی و خصوصی فلسطینیان از این حملات که تعداد آنها بیش از 260 مورد است، در امان نبوده اند.
شورای "دیوار حائل و شهرک سازی" در این گزارش آورده است، ده مورد تلاش نافرجام برای ربودن کودکان و جوانان فلسطینی و بیش از 54 مورد حمله به اموال عمومی و خصوصی رصد شده است از جمله می توان به بستن مغازه ها و راهها، تخریب خودروها و حمله به منازل با سنگ و قطع ارتباط جغرافیایی بین روستاها و شهرکها در استانها اشاره کرد.
شهرک نشینان صهیونیست همچنین بر حدود 20 دونم (هر دونم هزار متر مربع) از زمینهای فلسطینیان اطراف روستای المنیه در شرق بیت اللحم واقع در کرانه غربی دست یازیده اند.

پربیننده ترین خبرها