کودک نابغه یمنی قربانی تجاوز عربستان

کودک نابغه یمنی قربانی تجاوز عربستان
يکشنبه 10 آبان 1394 - 19:31

العالم - کودک نابغه یمنی که روزی در رؤیای هدایت یک برنامه فضایی در کشورش بود، اکنون پا و انگشتان دستش را در تجاوز جنگنده های عربستان از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت آلمانی "دویچه وله" تأکید کرد نبوغ عبدالله قیس السنبانی به مثابه نور امیدی بود در یک کشور فقیر که زیر ضربات سنگین جنگ به ناله درآمده است، اما داستانهای اندوه باری مثل داستان این کودک، اکنون در میان نسلی که برای فردای بهتر مبارزه می کند، تقریبا حادثه ای عادی شده است.
عبدالله، دانشمند کوچک 15 ساله یمنی، ماشینی را اختراع کرده است که با انرژی خورشیدی و با سیستم کنترل از راه دور کار می کند وی با تبدیل این ماشین به یک سفینه در مسابقه بین المللی 2012 برنده سفر به مقر سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) شد.
عبدالله به رغم جراحاتی که در نتیجه تجاوز جنگنده های عربستان متحمل شده است، گفته که شاید بخواهد تحصیلاتش را در کشورش ادامه دهد.

یکی از عموهایش گفت: این کودک علاقه شدیدی به ترمیم دستگاهها و شارژ گوشیهای تلفن همراه با استفاده از انرژی خورشیدی دارد.

وی افزود: "عبدالله سرشار از حس زندگی و عاشق آموختن است او دوست دارد رایانه و زبان انگلیسی را یاد بگیرد. اگر اینجا بماند ممکن است تمام آمال و آرزوهایش نابود شوند. آینده او الان در دست تقدیر است".
در حالی که عبدالله داستان موفقیتش را خط به خط می نوشت، ناگاه در حمله هوایی عربستان به یک جشن عروسی در مرکز یمن در هفتم اکتبر، سه تن از برادران و مادرش به همراه عروس و داماد و پدر بزرگ و تعدادی از خویشاوندان نزدیک عبدالله کشته شدند.
در مجموع 43 نفر در این حمله کشته شدند که 15 نفر از آنها کودک بودند.
عبدالله با شرکت در نمایشگاه تی دی ایکس یمن در سال 2012 که به افتخار او برگزار شده بود گفت که آرزو دارد ناسای دیگری در یمن تأسیس شود. او تأکید کرد که همه دانش آموزان یمن نابغه هستند و از عهده هر کاری برمی آیند.

پربیننده ترین خبرها