خواستگاری در مراسم تشییع شهید فلسطینی + فیلم

دوشنبه 11 آبان 1394 - 12:21

پدران یک دختر و پسر شهید فلسطینی در کرانه باختری در اقدامی نمادین مراسم تشییع فرزند شهید خود را به آیین خواستگاری و نامزدی این دو جوان به شهادت رسیده تبدیل کردند و با این اقدام تلاش کردند روحیه مردم مقاوم فلسطین در برابر متجاوزان صهیونیست را تقویت کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مراسم تشییع پیکر شهید رائد جرادات که ماه گذشته به ضرب گلوله نیروهای ارتش اسرائیل به شهادت رسیده است به مراسم نامزدی این شهید تبدیل شد.

پدر شهید جرادات از پدر دانیا ارشید دختری که او نیز به ضرب گلوله ارتش اسرائیل به شهادت رسید، فرزند شهیدش را برای پسر شهید خود خواستگاری کرد.

ساکنان منطقه سعیر در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری پس از این مراسم نمادین نامزدی در حالتی از حزن و شادی پیکر جرادات را تشییع کردند.

ساکت جرادات پدر رائد در حضور پدر دانیا ارشید در مراسم تشییع پسرش گفت: «من دختر شهیدت دانیا را برای پسر شهیدم رائد خواستگاری می کنم تا آنها در بهشت با هم باشند».

مراسم تشییع پیکر شهید جرادات در میان شادی مردم و شعارهای الله اکبر، به عروسی رائد و دانیا تبدیل شد و پدران دو شهید یکدیگر را در آغوش گرفتند.

جرادات 22 ساله 26 اکتبر گذشته بعد از حمله با سلاح سرد به اشغالگران اسرائیلی نزدیک الخلیل به شهادت رسید. ارشید دختر 17 ساله فلسطینی نیز 25 اکتبر گذشته به دست نظامیان اسرائیلی و به بهانه تلاش برای حمله با سلاح سرد در نزدیکی حرم ابراهیمی در الخلیل شهید شد.

پیکر دانیا ارشید دو روز پیش در زادگاهش در شهر الخلیل تشییع شده بود.

جرادات قبل از اینکه شهید شود، در صفحه خود در پایگاههای اجتماعی عکس ارشید را بعد از شهادت منتشر کرده و این عبارت را نوشته بود تصور کن این خواهر تو است که کشته می شود.

انتفاضه جدید و درگیری ها بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس و نوارغزه از اول اکتبر گذشته به علت پافشاری شهرک نشینان افراطی صهیونیست بر ادامه یورش به مقدس مسجد الاقصی با حمایت شدید نیروهای ارتش و پلیس اسرائیل آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در این درگیری ها تاکنون 73 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها