برای اولین بار مطرح شد؛

شاه اردن: بر "مجتمع" اوقاف قدس قیمومیت دارم

شاه اردن: بر
دوشنبه 11 آبان 1394 - 17:29

العالم - "عبدالله دوم" پادشاه اردن در جمع شماری از بزرگان شهر "معان" در جنوب این کشور برای اولین بار درباره قیمومیت خاندان هاشمی بر اوقاف قدس و "مجتمع" آن (شامل املاکی در اطراف مسجد الاقصی) سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این اولین بار است که خاندان سلطنتی اردن به مجتمع مزبور اشاره می نماید. 

به نوشته پایگاه اینترنتی "رای الیوم"، پادشاه اردن تاکید کرد: کشورش وقتی موضوع درباره قیمومیت اردن یا موضع امان باشد، نه فقط درباره مسجدالاقصی بلکه درباره "مجتمع حرم شریف قدسی" سخن می گوید.

این نخستین بار است که شاه اردن در موضع گیری های این کشور درباره قیمومیت خاندان هاشمی بر مسجدالاقصی و اوقاف قدس، از چنین اصطلاحی استفاده می کند.

به گفته پادشاه اردن، مجتمع مزبور بیش از 14 هکتار است که شامل حرم، مسجد الاقصی، قبه الصخره، نمازخانه های کوچک، اتاق های جلسات و میادین می باشد. 

سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال بیت المقدس و طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی از یک ماه پیش موجی از اعتراضات گسترده فلسطینیان در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به راه انداخته است.
این اعتراضات که انتفاضه سوم قدس نام گرفته با واکنش های شدید نظامیان صهیونیست و کشتار علنی جوانان فلسطینی مواجه شده و تاکنون به شهادت 73 فلسطینی و زخمی و دستگیر شدن هزاران نفر منجر شده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها