چرا اروپا از پیروزی حزب اردوغان خوشحال نیست؟

چرا اروپا از پیروزی حزب اردوغان خوشحال نیست؟
دوشنبه 11 آبان 1394 - 19:34

العالم - معاون رئیس پارلمان آلمان، پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه را دارای عواقب منفی برای اتحادیه اروپا در بحران آوارگان ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کلودیا روت" که عضو حزب چپ گرای سبز آلمان است در گفت وگو با کانال دو رادیو آلمان گفت: معتقدم که "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه که بعد از پیروزی حزب متبوعش (عدالت و توسعه) در انتخابات پارلمانی قدرت بیشتری گرفته، در آینده شرط های خود را به اتحادیه اروپا تحمیل خواهد کرد.

وی روز انتخابات ترکیه را "روز سیاه" توصیف کرد که در آن استراتژی اردوغان برای جذب مردم آن کشور ثمربخش واقع شد.

شایان ذکر است که ترکیه در مبحث بحران آوارگان یک کشور محوری است زیرا اغلب آوارگان از طریق خاک این کشور به سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرازیر می شوند.

روت همچنین تاکید کرد: دیدار دو هفته پیش آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با اردوغان که به هر چیزی فکر می کند مگر دموکراسی، یک خطای سیاسی بزرگ بود.

این مقام آلمانی در عین حال خاطرنشان کرد که بر خلاف بعضی از زیرمجموعه های حزب سبز معتقد است که دلایلی مبنی بر بروز تقلب در انتخابات پارلمانی روز گذشته ترکیه وجود ندارد.

در مقابل "میشائیل روت" معاون دولت آلمان در امور خارجی، با تحسین نتایج انتخابات ترکیه آن را نشانه آشکار خواسته رای دهندگان برای برقراری صلح و ثبات دانست و گفت: به احتمال زیاد حزب عدالت و توسعه می تواند این مهم را به انجام برساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها