آمریکا در خط مقدم نبردهای مستقیم با داعش قرار نمی‌گیرد

آمریکا در خط مقدم نبردهای مستقیم با داعش قرار نمی‌گیرد
سه شنبه 12 آبان 1394 - 14:34

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید هدف از اعزام مستشاران نظامی به سوریه، بر خلاف وعده او برای وارد نشدن به جنگ زمینی در آن کشور نیست، و این نیروها قرار نیست مستقیما وارد نبردهای خط مقدم علیه گروه داعش شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فرارو ، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، ۱۱ آبان، با شرکت در برنامه «خبرهای شبانه» شبکه ان‌بی‌سی، برای نخستین بار در مورد برنامه تازه‌اعلام‌شده واشینگتن در سوریه اظهار نظر کرده است.

سخنگوی کاخ سفید، هشتم آبان‌ماه از طرح اعزام مستشاران ارتش آمریکا به شمال سوریه برای کمک به ائتلاف علیه گروه داعش خبر داده بود.

اوباما می‌گوید «یادتان نرود که ما پیشتر هم عملیات ویژه انجام داده‌ایم و این در واقع دنباله‌ی چیزی‌ست که در حال انجام دادن آن هستیم».

رئیس‌جمهوری ایالات متحده افزوده است «ارتش آمریکا را در خط مقدم نبردهای مستقیم با داعش قرار نمی‌دهیم».

به گفته او «بر عهدی که در مورد وارد نشدن به نبردهای (سوریه) داده‌ام، [نه] مانند نبردهایی که در عراق انجام دادیم با گردان(های ارتش)‌ و اشغال آن، استوار هستم. این کار مشکلی را حل نمی‌کند».

ائتلافی به رهبری ایالات متحده طی یک سال گذشته حملاتی هوایی را در عراق، علیه داعش، و در سوریه علیه آن گروه و برخی دیگر گروه‌های افراطی انجام می‌دهد.

ارتش آمریکا، پیشتر، برای کمک مستشاری به ارتش عراق در نبردها علیه افراطیون، به آن کشور نیرو فرستاده بود.

ایالات متحده به برخی گروه‌های در حال نبرد علیه داعش کمک تسلیحاتی نیز کرده است.

در بیانیه هشتم آبان‌ماه کاخ سفید، از اعزام گروهی کم‌تر از ۵۰ نفر از ارتش برای کمک به ائتلاف ضد داعش و برای هماهنگی با نیروهای محلی در حال نبرد، سخن به میان آمده است.

در هر حال رسانه‌ها و تحلیل‌گران آمریکایی، حضور این شمار از مستشاران نظامی در سوریه را بخشی از تغییرات جدید در راهبرد آن کشور در سوریه می‌بینند.

باراک اوباما، طی یک سال گذشته، گفته و تاکید کرده است مایل نیست نیروهای نظامی آن کشور وارد جنگ‌ها و نبردهای مستقیم در کشورهایی مانند عراق یا سوریه شوند.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها