ورود ارتش سوریه به منطقه تماس تروریستها با ترکیه + فیلم

سه شنبه 12 آبان 1394 - 17:12

ارتش سوریه بعد از درگیری شدید با عناصر مسلح، کنترل روستای غنام و جبل غنام در حومه شمالی لاذقیه را که محل تماس گروه های تروریستی با نیروهای ترکیه بود، به دست گرفت.

"علی علی" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از لاذقیه گزارش داد، حومه شمالی لاذقیه در روزهای گذشته، صحنه حملات گسترده ارتش سوریه و هم پیمانانش به مواضع گروه های مسلح تروریستی درهمه محورهای درگیری بوده و تروریست ها دراین درگیری ها متحمل تلفات و خسارات زیادی شده اند.

سرتیپ "مخلوف مخلوف" کارشناس نظامی بازنشسته سوری درگفتگو با خبرنگار العالم گفت: عامل اول در پیروزی، جغرافیای کوهستانی این منطقه و به کارگیری شیوه های مختلفی تاکتیکی است که این نوع جغرافیا از لحاظ نوع نیروها و شیوه های جنگی اقتضا می کند و مساله دیگرحضور نیروهای ترکیه است که درامتداد جغرافیایی جبهه لاذقیه مستقر شده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، موفقیت جدید ارتش سوریه و هم پیمانان آن در این جبهه در روستای غنام و جبل غنام حایز اهمیت است زیرا گروه های مسلح تروریست از آن منطقه برای حمله به غیرنظامیان در لاذقیه استفاده می کردند و ارتش سوریه و هم پیمانانش توانستند کنترل آن را در دست بگیرند.

این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد، اهمیت این منطقه از چند لحاظ قابل توجه است که یکی از این موارد، نزدیک بودن به شهر لاذقیه است به طوری که بیشتر حملات خمپاره ای علیه غیرنظامیان در لاذقیه از این منطقه و به ویژه از روستای غنام صورت می گرفت.

وی افزود که این منطقه، یکی از مواضع نظامی مهم برای گروه های تروریستی فعال در این محدوده بود منطقه ای که گروه های تروریستی درآن با نیروهای ترکیه نیز در ارتباط هستند و از سوی آنان پشتیبانی می شوند.

حملات مداوم جنگنده های سوری و روسی و همکاری هم پیمانان آنان در جبهه لاذقیه، عرصه را برگروه های تروریستی دراین منطقه تنگ کرده است.

روستای غنام و جبل غنام که گروه های تروریستی از آن برای حملات خمپاره ای علیه غیرنظامیان در لاذقیه استفاده می کردند، اکنون تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانان آن است و درعملیات ارتش، خسارت های زیادی به تروریست های مسلح وارد شد.

پربیننده ترین خبرها