لباس سنتی کشورهای عربی در هالووین !

لباس سنتی کشورهای عربی در هالووین !
سه شنبه 12 آبان 1394 - 20:26

یک جوان غربی در جشن هالووین لباس سنتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را پوشید و یک کمربند انفجاری نمادین به خود بست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن، انتشار تصویر این جوان غربی به علت تمسخر لباس سنتی مردم کشورهای عربی و نسبت دادن حملات تروریستی به آنها باعث خشم و عصبانیت کاربران عرب شبکه های اجتماعی شده است .
قبلاً نیز در جشن هالوین از چادر سنتی و روبنده (برقع) زنان کشورهای عربی استفاده شده بود و سایت فروش اینترنتی آمازون نیز این دو قلم جنس را به فروش گذاشته بود، که این مساله نیز جار و جنجال مشابهی را در میان کاربران عرب شبکه های اجتماعی به راه انداخته بود.
هالووین یکی از جشن های غربی است که روز 31 اکتبر هر سال برگزار می شود، و شرکت کنندگان در آن از لباس و ماسک های ترسناک و یا مضحک استفاده می کنند.
"فاطمه العقاریه" کارشناس اجتماعی در مصاحبه با الحیات گفت : پوشیدن لباس سنتی کشورهای عربی در جشن هالوین توهین به ملل عرب و در  راستای اسلام ستیزی است.
العقریه افزود : انتشار چنین تصویری در شبکه های اجتماعی نوعی فتنه گری برای زمینه سازی اقدامات ضد اسلامی بیشتر در کشورهای غربی است .
میسون مکاوی کارشناس روانشناسی اجتماعی نیز اعلام کرد : پیام این تصویر توهین به اعراب و مسلمانان است تا تروریسم و اعراب دو مقولۀ جداناپذیر تلقی شوند و  به غربی ها چنین وانمود شود که از اسلام و مسلمانان باید دوری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها