دانش‌آموزان یمنی زیربمباران سعودیها به مدرسه رفتند+فیلم

سه شنبه 12 آبان 1394 - 22:27

صنعا (العالم) – هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید در یمن و در سایه ادامه حملات جنگنده های سعودی بیش از 6 میلیون دانش آموز در استان های مختلف رهسپار مدرسه شده و تاکید می کنند که با وجود خطر حملات و بمباران، مصمم به ادامه تحصیل هستند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از یمن گزارش داد، با وجود حملات وسیع جنگنده های سعودی، دانش آموزان یمنی مصمم هستند که با حضور در مدارس به تحصیل خود ادامه دهند.
وزارت آموزش و پرورش یمن نیز با اشاره به ویرانی صدها مدرسه و کشته شدن دهها تن از دانش آموزان و معلمان تاکید کرده است که این وزارتخانه مصمم به تکمیل روند علمی دانش آموزان است هرچند که این کار مستلزم نشستن آنها روی زمین و زیر درختان باشد.

سعودی ها بیش از هزار مدرسه را در یمن بمباران کردند 
عصام العابد مدیر سازمان آموزشی "شعوب" در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: بر اثر حملات جنگنده های سعودی بیش از هزار مدرسه در سراسر کشور به طور کامل یا جزیی خسارت دیده و یا به تجهیزات داخلی آن آسیب رسیده است اما مسوولان و شورای اولیای تلاش های گسترده ای برای بازسازی آن انجام می دهند.
گفتنی است فقط در صنعا پایتخت یمن 145 مدرسه از حملات هوایی سعودی ها به طور کامل یاجزیی آسیب دیده اند اما حضور بیش از 70 درصد دانش آموزان در روز اول سال تحصیلی قابل توجه و نشاندهنده عزم و اراده یمنی ها برای ادامه زندگی بدون ترس از متجاوزان است.
دانش آموزان یمنی از سازمان ملل متحد می خواهند که با عمل به وظیفه خود حکومت آل سعود را به دلیل نقض قوانین و معاهدات بین المللی در زمینه بمباران مدارس و موسسات آموزشی یمن، مورد پیگرد قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها