میثاق احزاب یمنی برای مقابله با تجاوز سعودی ها

میثاق احزاب یمنی برای مقابله با تجاوز سعودی ها
پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 14:49

العالم - احزاب مختلف یمن با امضای منشور موسوم به میثاق شرف ملی، بر مقابله هماهنگ با تجاوز عربستان و هم پیمانانش به یمن و ایجاد وحدت رویه در فعالیت های سیاسی مرتبط با توقف تجاوز تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منشور شرف ملی که چهارشنبه شب توسط روسا و نمایندگان 22 حزب یمنی امضاء شد، بر تلاش همه جانبه و بکارگیری تمام ابزارهای ممکن برای مقابله با تجاوزگری و اشغالگران خارجی و مزدورانش در داخل یمن تا توقف این تجاوزگری و آزاد سازی همه مناطق و بازگشت حاکمیت کامل به یمن تاکید دارد.

این منشور همچنین بر عدم سستی، سهل انگاری یا همکاری با کسانی که به متجاوزان برای تعدی علیه ملت یمن به هر نحوی کمک می کنند یا این تجاوزگری را توجیه می نمایند، تاکید می کند.

منشور احزاب سیاسی یمن خواهان تلاش برای وحدت بخشیدن به جبهه سیاسی و رسانه ای به منظور مقابله با متجاوزان و پرهیز از هرگونه چانه زنی سیاسی و به تعویق انداختن هرگونه اختلاف نظر در بین امضا کنندگان تا برچیده شدن اشغالگری و پاکسازی کامل خاک یمن از لوث متجاوزان و مزدوران آنها است.

احزاب امضا کننده، این منشور را برای خود الزام آور دانسته اند و در آن آمده است که هریک از طرف ها در برابر نقض هریک از مفاد آن مسئولیت ملی، اخلاقی و حقوقی خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها