استقبال کمیته انقلابی یمن از منشور ملی

پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 21:39

یمن (العالم) ـ 22 حزب یمنی برای مقابله با تجاوز گریهای عربستان سعودی، سندی را تحت عنوان منشور شرف ملی امضا کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه از یمن گزارش داد، امضا کنندگان این سند مشترک خواستار وحدت صفوف و ایجاد جبهه های اطلاع رسانی و سیاسی برای توقف تجاوزات عربستان شدند. کمیته عالی انقلاب یمن با استقبال از این سند آن را اقدامی به جا و به موقع اعلام کرد.
این سند مشترک، مشتمل بر شش بند است که در آنها بر ضرورت تلاش همه جانبه برای توقف تجاوزات دشمن و آزادسازی خاک یمن و تلاش برای ایجاد جبهه واحد برای مقابله با دشمن تأکید شده است.
"عمار نایف" دبیر کل حزب آزادی یمن به العالم گفت: تمام احزاب سیاسی ملی یمن برای همکاری و ایفای نقش سیاسی در داخل و ایجاد تعادل سیاسی و وحدت جبهه ملی با شرکت تمام احزاب ملی، توافق کرده اند.
وی در ادامه بر همکاری و وحدت گروه ها در مقابل تمام کسانی که به وطن خیانت کرده اند، تأکید کردند.
احزاب سیاسی یمن همچنین از اظهارات اخیر نماینده سازمان ملل که گفته است سازمان ملل تدابیری را برای برگزاری مذاکرات جدید اندیشیده است، استقبال و اعلام کردند که این طرح را به شرط اینکه با مفاد هفتگانه توافق شده با نماینده سازمان ملل متحد متناسب باشد از جمله توقف تجاوزات می پذیرند.
"عبدالملک الحجری" دبیر کل حزب الکرامه نیز به خبرنگار العالم گفت: ما هنوز هم بر اجرای مفاد هفتگانه توافق مسقط اصرار داریم. اما در صورت عدم پایبندی به آن، مشارکتی در کار نخواهد بود.
این سند مشترک که در کاخ ریاست جمهوری در صنعا به امضا رسید و برای تمام طرفهای امضا کننده الزام آور است، با استقبال کمیته انقلابی مواجه شده است و این کمیته تصریح کرد که امضای سند مزبور با توجه به ورود تجاوزگری دشمن به مرحله جدید و ائتلاف دشمن با رژیم صهیونیستی به منظور تصرف تنگه باب المندب، اقدامی به جا و به موقع بود زیرا در شرایط کنونی، مقابله با دشمن وحدت داخلی را می طلبد.
ناظران بر این عقیده اند که اقدام اخیر احزاب و تشکلهای سیاسی مبنی بر امضای سند مشترک، باعث تقویت صلابت و پایداری ارتش یمن در مقابله متجاوزان می شود.

پربیننده ترین خبرها