فرمانده کل نیروی هوافضای روسیه اعلام کرد:

ارسال سامانه دفاع موشکی پیشرفته به سوریه

ارسال سامانه دفاع موشکی پیشرفته به سوریه
پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 22:08

روسیه از ارسال سامانه پدافند هوایی و موشکی به سوریه به منظور حمایت از نیروهای خود و نیروی هوایی این کشور که سرگرم مبارزه با گروه تروریستی داعش هستند، خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم ویکتور بوندرف، فرمانده کل نیروی هوافضای روسیه گفت: ما علاوه بر هواپیماهای جنگنده و بمب افکن و بالگرد، سامانه دفاع موشکی ضد هواپیما را هم به سوریه ارسال کرده ایم تا در مواردی که استفاده از قدرت برتر اجتناب ناپذیر می شود مثل امکان ربودن هواپیمای نظامی و احتمال وقوع حمله هوایی ضد نیروهای روسی، از آنها استفاده کنیم.
از سوی دیگر بوندرف تأکید کرد که اسکادران هوایی روسیه در سوریه، شامل بیش از 50 جنگنده و بالگرد است. وی خاطرنشان کرد که این تعداد کافی است و نیازی به هواپیماهای بیشتر نیست.
بوندرف با اشاره به این موضوع که هیچ گونه خسارتی به نیروی هوایی روسیه در طول عملیاتش در سوریه وارد نشده است، گزارش برخی رسانه های غربی درباره "سقوط جنگنده ها و بالگردهای روسی در سوریه" را دروغ محض خواند.
فرمانده کل نیروی هوافضای روسیه همچنین با تأکید بر این که هیچ یک از تأسیسات غیرنظامی سوریه در این عملیات هدف قرار نگرفته، گفت که انتشار این گونه اخبار کذب هم "دروغ دیگری از بنگاههای خبرپراکنی امریکا و همدستانش" است زیرا آنها به دنبال تخریب وجهه عملیات روسیه در سوریه به هر روش ممکن هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها