انفجارعرسال "شیوخ النصره" را تارومار کرد + فیلم

پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 22:57

در انفجار مقر گروه تروریستی جبهه النصره در عرسال واقع در شمال شرقی لبنان حداقل 9 تروریست این گروه کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه گفتند که هدف اصلی این انفجار، حمله به نشست گروه موسوم به "هیئت علمای قلمون" بود که نزدیک ساختمان موسوم به دادگاه شرعی جبهه النصره برگزار شده بود.

گفته می شود که جبهه النصره از این دفتر که در شهرک "السبیل" قرار داشت، به عنوان "دادگاه شرعی" استفاده می کرد.
به نظر می رسد که جنگ خونین بین گروههای تروریستی مسلح به شهرک عرسال واقع در شمال شرقی لبنان در مرز با سوریه کشیده شده است.
کشته شدن رئیس "هیئت علمای قلمون"

در میان کشته شدگان جبهه النصره جنازه عثمان منصور، رییس "هیئت علمای قلمون" دیده می شود. این هیئت، ائتلافی از به اصطلاح شیوخ منطقه قلمون سوریه است که به منظور پیگیری امور افراد مسلح و تأمین و کمک به خانواده های آنها در این شهرک تشکیل شده است. کار این هیئت عبور دادن عناصر مسلح تروریست به داخل و خارج سوریه و تهیه سلاح و تجهیزات برای آنها است.
اختلاف گروه های تکفیری

منابع محلی لبنان احتمال داده اند که این انفجار حاصل اختلافات جاری بین گروههای تکفیری در داخل این شهرک است. بنابر تحقیقات اولیه یک بمب دست ساز عامل این انفجار بود.
گفتنی است این انفجار همزمان با ملاقات خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی با سفیر ترکیه در لبنان رخ داد، این نظامیان توسط گروههای تروریستی جبهه النصره و داعش ربوده شده اند.
عرسال صحنه درگیری ارتش لبنان و گروههای تکفیری
در آگوست سال گذشته شهر عرسال صحنه درگیری شدیدی بین ارتش لبنان در یک سو و تروریستهای جبهه النصره و داعش در سوی دیگر بود. تروریستها به هنگام عقب نشینی، دهها تن از نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را ربودند این افراد همچنان در اسارت تروریستها هستند. همزمان یگانهایی از ارتش در ارتفاعات مجاور این شهرک استقرار یافته و حملات گاه و بی گاه تروریستهای تکفیری را دفع می کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها