صحنه هایی از عملیات ارتش سوریه در حلب

جمعه 15 آبان 1394 - 14:54

ارتش سوریه در ادامه پیشروی و دستاوردهای میدانی در چند محور عملیاتی بویژه در منطقه دیرالزور و حومه شهر حلب، شماری از تروریست ها را کشت و خسارتهای زیادی به آنها وارد کرد

خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد: ارتش سوریه در ادامه دستاوردهای خود در تعداد زیادی از محورها، توانست کمربند امنیتی فرودگاه نظامی دیرالزور را گسترش دهد.

در همین حال، گروههای مسلح نیز به کشته شدن بیش از 80 نفر از عناصر از جمله شماری از سرکرده های خود در درگیریهای جاری در حومه شهر حلب اعتراف کردند.

در شهر مورک واقع در حومه حماه نیز پس از تسلط گروههای مسلح بر بخش های شمالی و غربی این شهر، درگیری های شدید میان ارتش سوریه و گروههای مسلح در جنوب شرقی این شهر ادامه دارد.

در همین حال، عملیات در شهر حلب تشدید شده است و درپی تامین امنیت جاده ارتباطی حلب - خناصر- إثریا از سوی ارتش سوریه، نیروهای سوری به عملیات در حومه جنوبی شهر حلب ادامه دادند.

این عملیات درحال حاضر در  روستای "حاضر" متمرکز است که در محاصره تروریست های جبهه النصره دارد و ارتش سوریه توانست خود را به ورودی شرقی آن برساند. پیروزی در این عملیات موجب شد که گروههای مسلح یکدیگر را به خیانت متهم و از گروههای دیگر درخواست کمک کنند.

* حمله به تروریست ها با پشتیبانی هوایی روسیه در شرق حلب

ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده های روس، تروریست ها را در شرق شهر حلب مورد هدف قرار داد.

یکی از فرماندهان میدانی در گفت و گو با خبرنگار العالم تصریح کرد: نیروهای ارتش سوریه مناطق و ارتفاعات را که شامل تعدادی روستا و شهرک در بخش غربی و شمالی و شرقی است، در کنترل دارد و تنها مقاومت موثر (تروریست ها) در منطقه حاضر و العیس است. از اینجا به بعد، پست و بلندیهای زمین کاهش می یابد و ماموریت به خواست خداوند ساده است و بزودی ماموریت خود را اجرا خواهیم کرد.

عملیات نظامی در حومه شرقی شهر حلب به ویژه در روستای شیخ احمد ادامه دارد. ارتش سوریه این عملیات را برای شکستن محاصره فرودگاه نظامی کویرس از سوی گروه تروریستی داعش، آغاز کرده است.

این عملیات با حمله جنگنده های روسیه و سوریه به مقر و تحرکات داعش در روستاهای رسم عبد و کویرس در بخش غربی و شرقی نیروگاه برق حرارتی این منطقه همراه شد.

* خنثی سازی حمله عناصر مسلح به حومه جنوبی حلب

این فرمانده میدانی گفت: دستاوردهای ارتش سوریه طی ده روز گذشته مایه فخر و مباهات نیروهای مسلح ما و درس عبرت سختی برای گروههای تروریستی بود زیرا خسارت و تلفات سنگینی به این گروهها وارد شد.

دستاورهای ارتش سوریه در چندین محور عملیاتی، گروههای مسلح را ناچار به گشودن چندین جبهه جدید در شهر حلب برای کاهش فشارها به همقطاران خود درحومه این شهر کرد اما ارتش سوریه موفق به دفع دو حمله تروریست ها، یکی در منطقه الاشرفیه در محور بنی زید و دیگری در محور راشدین در منطقه فامیلی هاوس شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها