جنجال خرید پهپادهای آمریکایی در ایتالیا

جنجال خرید پهپادهای آمریکایی در ایتالیا
جمعه 15 آبان 1394 - 18:33

نمایندگان مخالف دولت در پارلمان ایتالیا از وزیر دفاع این کشور خواستند که درباره تلاش دولت رم برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین از آمریکا توضیح دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در آینده نزدیک با فروش 2 فروند پهپاد مجهز به موشک ها و بمب های لیزری به وزارت دفاع ایتالیا موافقت خواهد کرد.

خبرگزاری آکی به نقل از منابع خبری ایتالیایی گزارش داد: ایتالیا پس از خرید پهپادهای آمریکایی به دومین متحد آمریکا پس از انگلیس تبدیل خواهد شد. انگلیس نخستین کشورِ دارای هواپیماهای بدون سرنشین و مجهز به سلاح های آمریکایی است.

دوناتِلا دورانتي نماینده چپی کمیسیون دفاعی پارلمان ایتالیا اعلام کرد: ما مخالف خرید جنگ افزارها هستیم، زیرا جنگ افزارها نَه تنها برای حمله و هجوم استفاده می شود، بلکه دارای ضریب خطای بسیاری در تشخیص بین اهداف نظامی و غیرنظامی است.

دورانتی افزود: ما از روبِرتا پینوتی وزیر دفاع می خواهیم که برای توضیح مساله تصمیم دولت برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، فوراً در پارلمان حاضر شود، زیرا پارلمان و ملت ایتالیا حق دارند که از جزییات این مساله و موارد استفاده از این هواپیماها مطلع شوند.

دولت ایتالیا هنوز رسماً اعلام نکرده است که آیا با آمریکا درباره خرید هواپیمای بدون سرنشین به توافق رسیده یا نَه؛ و اطلاعاتی نیز درباره موارد استفاده از این هواپیماها ارائه نمی دهد.

ژنرال لیوناردو تریکاریکو فرمانده پیشین ستاد نیروی هوایی ایتالیا قبلاً خواستار بررسی مساله امکان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای انهدام قایق های قاچاقچیان انسان در دریای مدیترانه برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اروپا شده بود.

تریکاریکو مدعی شده بود؛ استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی راه حلی قابل اجرا است، بدون اینکه مشکلی فنی پیش بیاید یا نیروی انسانی به کار گرفته شود یا یک قطره خون ریخته شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها