روایت مجتهد از پایان حمله به یمن و مشکلات مالی عربستان

روایت مجتهد از پایان حمله به یمن و مشکلات مالی عربستان
جمعه 15 آبان 1394 - 21:26

کاربر عربستانی و مشهور توییتر در عربستان از آماده شدن طرحی برای حل سیاسی بحران یمن تا نیمه ماه میلادی کنونی ( اواخر آبان) و تصمیم سعودی‌ها برای برکناری منصور هادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: طرح حل سیاسی بحران یمن که هم اکنون در حال آماده شدن است، شامل کنار گذاشتن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری این کشور از صحنه سیاسی برای کسب رضایت جنبش انصار الله و انتصاب خالد بحاح نخست وزیر وی به سمت رئیس جمهور جدید است.

مجتهد اعلام کرد: تلاش ها برای حل سیاسی بحران یمن تا روز 15 نوامبر 2015 که تاریخ احتمالی اعلام آتش بس و آغاز مذاکرات مستقیم است، با شدّت و جدیت تمام ادامه دارد.

مجتهد درخصوص فرود هواپیمای کمک‌رسانی روسی در صنعا هم نوشت: روس ها ائتلاف (ائتلاف عربی تجاوز به یمن) را از پرواز یک فروند هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه به سوی صنعاء – پایتخت یمن – مطلع کرده و درباره جلوگیری جنگنده های ائتلاف از پرواز این هواپیما هشدار داده اند.

مجتهد در بخش دیگری از نوشته های خود، درباره مشکلات اقتصادی عربستان نوشت: یکی از علایم پایان یافتن موجودی خزانه عربستان (به علت برداشت های کلان محمد بن سلمان وزیر دفاع این کشور)، آن است که حمایت مالی دولت از صنایع کوچک از 3 ماه پیش تاکنون متوقف شده است؛ صنایع کوچکی که ماهانه از صندوق توسعه منابع انسانی 3 هزار ریال ( 800 دلار آمریکا) دریافت می کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها