یک هندی تبار وزیردفاع کانادا شد

یک هندی تبار وزیردفاع کانادا شد
شنبه 16 آبان 1394 - 13:07

العالم - به دنبال پیروزی حزب لیبرال کانادا در انتخابات پارلمانی آن کشور و تشکیل کابینه جدید، یک هندی تبار سیک به عنوان وزیر دفاع کانادا برگزیده شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم انتخابات پارلمانی کانادا اواخر مهرماه برگزار شد و با پیروزی حزب لیبرال، استیون هارپر، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار، مسئولیت شکست حزبش را برعهده گرفت و از سمت رهبری آن استعفا کرد.

پس از استعفای هارپر، بیست و سومین دولت کانادا به ریاست " جاستین ترودو" با چهره هایی جدید فعالیت خود را آغاز کرد که یکی از آنها " هرجیت سینگ سجان" 45 ساله با اصالت هندی است که یکی از اعضای فعال حزب لیبرال کانادا به شمار می آید.

خانواده سجان هنگامیکه وی پنج سال داشت به کانادا مهاجرت کردند و او در ونکوور بزرگ شد. او در ابتدا در دپارتمان پلیس ونکوور مشغول به کار شد و در سال 1989 به عضویت نیروهای ذخیره ارتش و پس از آن به صورت تمام وقت به ارتش راه یافت.

سجان در ماموریتهای خارجی در کشورهایی مانند بوسنی و افغانستان حضور داشته است.

در دولت جدید کانادا، نصف وزیران، زن هستند و برای نخستین بار یک زن افغان نیز به عنوان اولین زن مسلمان وارد کابینه شد.

نخستین وزیر زن مسلمان در دولت کانادا یعنی "مریم منصف" 30 ساله متولد شهر هرات افغانستان است که به عنوان وزیر "نهادهای دموکراتیک" معرفی شده است.

او به تازگی نیز از در انتخابات پارلمانی به عنوان نماینده تورنتو به پارلمان راه یافت. مریم منصف با 30 سال سن جوانترین عضو کابینه کانادا به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها