واکنش آمریکا به محاکمه شیخ سلمان در بحرین

واکنش آمریکا به محاکمه شیخ سلمان در بحرین
شنبه 16 آبان 1394 - 14:10

العالم - وزارت امورخارجه آمریکا، لغو اتهام های شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کربی" سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، با انتقاد از برخورد حکومت آل خلیفه با مخالفان بحرینی، گفت: تاکنون بارها در خصوص وضع حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کرده ایم و همچنان در این زمینه نگرانیم.

کربی در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به گزارش سازمان ملل درباره بازداشت شیخ علی که از آن به "زورگویانه" تعبیر شده است، گفت: ما از صدور حکم در حق او، ابراز نگرانی می کنیم.

وی افزود: بارها گفته ایم احزاب مخالف، که به صورت مسالمت جویانه، از دولت انتقاد می کنند، نقشی حیاتی در کشورها و جوامع چندصدایی ایفا می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما بر این باوریم که هیچ کس نباید به سبب مشارکت در اظهار نظر یا تجمع مسالمت جویانه زندانی یا محاکمه شود.

کربی سپس تصریح کرد: من از اتهام هایی که به شیخ علی سلمان وارد شده متاسفم و تاکید می کنم همه اتهاماتی که بر این اساس به او وارد شده، باید لغو شوند.

جان کربی همچنین از دولت بحرین خواست به تعهدات خود در قبال حمایت از آزادی بیان پایبند باشد.

چنین ادعاهایی درباره دفاع از حقوق مردم بحرین درشرایطی از سوی مقام های واشنگتن مطرح می شود که آمریکا کمک نظامی خود به رژیم آل خلیفه را که چهار سال قبل به خاطر نقض حقوق بشر در این کشور قطع شده بود، از تیرماه مجددا از سر گرفت .

کمک های آمریکا به دولت منامه از سال ۲۰۱۱ به واسطه سرکوب مردم از سوی رژیم آل خلیفه به حال تعلیق درآمده بود.

بحرین مقر ناوگان دریایی پنجم ایالات متحده آمریکا است که از آن به عنوان باند پرواز هواپیماهای جنگنده استفاده می شود.

پربیننده ترین خبرها