ادعای مفتی جهاد نکاح درباره طوفان "چاپالا" +فیلم

شنبه 16 آبان 1394 - 19:46

العالم - "محمد العریفی" مبلغ وهابی سعودی، در خطبه نماز جمعه خود با اشاره به رسیدن طوفان چاپالا به جنوب یمن و عمان، آنها را نشانه ها و آیاتی از خداوند دانست که در گذشته نیز برخی اقوام گرفتار آن شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مبلغ وهابی سعودی و صاحب فتوای عجیب جهاد نکاح، اظهار داشت: "تنها خداست که بر زمین باران فرو می فرستد و خداوند به مشیت خود و آن گونه که می خواهد هستی را اداره می کند؛ ای مسلمانان، طوفان ها بادهای شدید و رازآلودی هستند که جهان را در می نوردند و مردمان را نابود می کنند.

به نوشته سایت "سی ان ان" عربی، عریفی در ادامه سخنان خود گفت: بنا بر گفته داشنمندان در سال های اخیر تعداد این طوفان ها زیاد شده است، در حالی که از سال 1971 تا 1995 به مدت 25 سال، در اقیانوس اطلس شمالی تنها دو طوفان رخ داده است.

وی اظهار می دارد که خداوند برای ادب کردن برخی اقوام گذشته، با اینگونه آیات و نشانه ها آنان را گرفتار کرده و این موضوع در قرآن ذکر شده است.

طوفان چاپالا به تازگی در سواحل عمان و استان حضرموت یمن موجب ویران شدن ده ها خانه و خسارات بسیار به زیرساخت های شهری این مناطق شده است.

منابع یمنی از جان باختن پنج نفر و زخمی شدن 32 نفر در اثر جاری شدن سیل و طوفان چاپالا در حضرموت یمن خبر داده اند. چاپالا سواحل استان های شبوه، حضرموت، المهره و ابین یمن را در نوردیده است.

با دور شدن این طوفان از سواحل ظفار عمان، اوضاع زندگی ساکنان این منطقه به حالت طبیعی بازگشته ولی آسیب های ناشی از آن همچنان گریبانگیر مردم این کشور است.

این طوفان در جزیره سوکوترا (یمن) جان 3 شهروند یمنی را گرفت و دستکم 100 نفر را زخمی و خسارت سنگینی نیز به این جزیره وارد کرد.

طوفان دریایی چاپالا با سرعتی بیش از 240 کیلومتر بر ساعت ظاهر می شود و امواج ناشی از این طوفان به ارتفاع چندین متر می رسد.

پربیننده ترین خبرها