هنیه خطاب به مصر: کشتن فلسطینی‌ها را متوقف کنید

هنیه خطاب به مصر: کشتن فلسطینی‌ها را متوقف کنید
يکشنبه 17 آبان 1394 - 09:10

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از مقامات مصر خواست به تلاش برای غرق کردن مناطق مرزی با آب شور دریا پایان دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه مسؤولیت کامل شهادت فراس مقداد ماهیگیر جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش مصر را متوجه این کشور دانست.
هنیه در بازدید از خانواده مقداد به منظور تسلیت شهادت وی، تصریح کرد: مصر باید با اتخاذ تدابیری فوری جلوی ادامه حملات و تجاوزات ارتش این کشور علیه فلسطینیان را بگیرد، زیرا ادامه چنین وضعی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
مقداد نوجوان 16 ساله فلسطینی بود که عصر پنج شنبه در حال ماهیگیری در دریا در نزدیکی بندر رفح بود که بر اثر تیراندازی نیروهای ارتش مصر به شهادت رسید.
هنیه در این خصوص گفت آنچه روی داد اوج زیرپاگذاشتن ارزش ها و تاریخ و ضوابط برادری بین دو ملت مصر و فلسطین است و در حالی نیروهای مصری به طرف دو فلسطینی تیراندازی کردند که آنها در داخل مرزهای فلسطینی بودند.
وی اظهار داشت: تمامی شواهد نشان می دهد که این جوان فلسطینی در آب های فلسطین مشغول ماهیگیری بود و به هیچ وجه وارد آب های مصر نشد، و حتی اگر هم فرض را بر این بگذاریم که این ماهیگیر چندین متر وارد آب های مصر شده باشد، ارتش مصر نباید به یک فرد غیر مسلح که تحت محاصره دشمن صهیونیستی مجبور به ماهیگیری در این منطقه شده است، تیراندازی کرده و او را به شهادت برساند.

وی از مصر خواست به مسؤولیت خود عمل کند و به چنین رفتاری پایان دهد زیرا این روش نباید علیه ملت فلسطین اعمال شود که در حال انتفاضه علیه رژیم صهیونیستی است.

هنیه با بیان اینکه "ما از کشورهای عربی خواهان حمایت و پشتیبانی هستیم" اظهار داشت: دشمن جوانان و آزادگان ما را به قتل می رساند و در مقابل ما انتظار نداریم که فرزندان ما به دست ارتش مصر کشته شود. ما از مصر می خواهیم که پشتیبان و حامی انتفاضه باشد، انتفاضه ای که قدس، اسیران و کرانه باختری را آزاد خواهند کرد. درست است که ما رنج و محنت داریم، اما از هدف خود و سلاح خود دور نشده ایم و سلاح ما به طرف دشمن و نظامی اسرائیلی نشانه خواهد رفت.
هنیه تاکید کرد: به کارگیری گلوله علیه شهروندان ساده فلسطینی بس است. اکنون ما شاهد نابودی در مناطق مرزی به علت حفاری های اخیر (ارتش مصر) هستیم. مصر می تواند تونل ها را ببندد، اما باید گذرگاه را باز کند.
ارتش مصر در سپتامبر گذشته به بهانه نابود کردن تونل های زیرزمینی در مرز با غزه، طرح جدیدی را برای ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در طول مرزها با نوار غزه و غرق کردن این مناطق با آب شور دریا آغاز کرد و در این خصوص هشدارهای کارشناسان را درباره تاثیرات منفی و فاجعه بار این اقدام بر زمین و آب های زیرزمینی و محیط زیست نادیده گرفت.

پربیننده ترین خبرها