نقش ترکیه در 11سپتامبر روسیه

نقش ترکیه در 11سپتامبر روسیه
يکشنبه 17 آبان 1394 - 10:33

کارشناس سوری حادثه سقوط هواپیمای مسافربری روس را تحت عنوان "11 سپتامبر روسیه و مصر" توصیف کرد و گفت: چنانچه ثابت شود سقوط این هواپیما ناشی از بمبگذاری بوده است، عامل آن سازمان جاسوسی ترکیه است.

طالب ابراهیم روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم تصریح کرد، رسانه های غربی سعی می کنند از این حادثه برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی روسیه درباره تصمیم مسکو برای جنگ با تروریسم، بهره برداری کنند.
ابراهیم گفت: موضوع بمبگذاری در هواپیمای روسی تبدیل به سوژه ای برای بهره برداری رسانه ای شده است تا به این ترتیب افکار عمومی روسیه را به توقف حمایت از جنگ پوتین با تروریسم در سوریه مجبور کنند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی روسیه به منظور خنثی کردن این حملات تبلیغاتی، تا زمان مشخص شدن علت سقوط هواپیما، فرضیه بمبگذاری در هواپیما را رد می کند.
ابراهیم در ادامه با اشاره به شایعه پراکنی رسانه های غرب به خصوص رسانه های انگلیسی و آمریکایی درباره علت سقوط هواپیما که مدعی شده اند تماسهایی را بین گروههای تروریستی با یکی از دولتهای منطقه رصد کرده اند، این سؤال را مطرح کرد که منظورشان از دولت کدام یک از این دولتهاست، ترکیه یا عربستان یا قطر؟
وی گفت: "تقریبا مطمئن هستم که ترکیه عامل اصلی این حادثه است اگر این حادثه عمدی باشد - که احتمال آن وجود دارد- بسیار حرفه ای اجرا شده است و سازمان جاسوسی ترکیه اولین مظنون است".
این کارشناس مسائل راهبردی در ادامه افزود: سازمان جاسوسی ترکیه از نفوذ قوی و فراوانی برخوردار است... سازمان جاسوسی ترکیه در واقع همان داعش است و داعش همان سازمانی جاسوسی ترکیه، درست همان طور که گروه تروریستی جبهه النصره، سازمان جاسوسی عربستان است اما در این بین قطر جاسوسهای پراکنده ای در گوشه و کنار دارد.. البته این بدان معنا نیست که امریکا یا دولتهای غربی مسوولیتی در این زمینه ندارند.
ابراهیم با اشاره به این موضوع که وزیر خارجه انگلیس به صراحت از سازمان جاسوسی کشورش خواسته است تماسها بین گروههای تروریستی و دولتهای خاورمیانه را کنترل کند، گفت: "این تماسها حکایت از احتمال وقوع حادثه تروریستی در خاورمیانه دارد اما چرا این وزیر به دولتهای مرتبط هشدار نداده است"؟ وی ادامه داد: این امر نشان می دهد که این عملیات زیر نظر سازمانهای جاسوسی انگلیس، ترکیه و آمریکا تهیه و طراحی شده و ترکیه به طور غیر مستقیم و از طریق مزدوران تروریست خود آن را اجرا کرده است. به این ترتیب سازمان جاسوسی ترکیه در ترویج تروریسم و بهره برداری از گروههای تروریست نقش دارد.
وی خاطرنشان کرد که این عملیات به منظور اعمال فشار همزمان بر مصر و روسیه صورت گرفته است زیرا مصر هم به تازگی حمایت خود را از عملیات نظامی روسیه در سوریه اعلام کرده بود. هدف دیگر این عملیات اعمال فشار بر اقتصاد مصر و بر هم زدن امنیت این کشور بوده است.
ابراهیم تأکید کرد که رهبران مصر و روسیه از همان لحظه علل سقوط این هواپیما را فهمیدند با این حال اعلام کرده اند که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و استخراج اطلاعات دوجعبه سیاه هواپیما چندماه طول می کشد در این مدت دو کشور فرصت دارند پاسخ رسانه ای مناسبی برای افکار عمومی مصر و روسیه آماده کرده و ضربه قوی و درخوری به گروههای تروریستی و کشورهای خاورمیانه ای دخیل در این عملیات وارد آورند.
وی این حادثه بسیار حساس و خطرناک را تحت عنوان "یازدهم سپتامبر" روسیه و مصر توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها