چالش نحوه بازسازی پالایشگاه بیجی برای عراقی ها

چالش نحوه بازسازی پالایشگاه بیجی برای عراقی ها
سه شنبه 19 آبان 1394 - 11:55

العالم - استاندار صلاح الدین عراق از دولت این کشور خواست پالایشگاه بیجی که اکنون از سیطره تروریست های داعش خارج شده است، به طور کامل بازسازی شود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رائد الجبوری" استاندار صلاح الدین در بیانیه ای خاطرنشان کرد که پالایشگاه بیجی، سه واحد دارد و باید به طور کامل بازسازی شود نه اینکه فقط به دنبال راه اندازی یک پالایشگاه آن باشیم.

استاندار بیجی تصریح کرد پالایشگاه بیجی متشکل از سه واحد است و وزارت نفت عراق فقط برای راه اندازی پالایشگاه صلاح الدین تلاش می کند.

وزارت نفت عراق روز چهارشنبه 13 آبان ، 4 نوامبر، اعلام کرد: پالایشگاه بیجی درمعرض ویرانی های بسیاری قرار گرفته و بازسازی و راه اندازی آن به پول، زمان و تلاش نیاز دارد.

بنا براعلام وزارت نفت عراق، همه پالایشگاه ها و خطوط تولیدی آن، مین گذاری شده است و ارزیابی ها مشخص می کند که آیا وزارت نفت قادر به بازسازی خواهد بود یا این که باید از بخش های پشتیبانی مهندسی شرکت های خارجی کمک بگیرد.

پالایشگاه بیجی که از بزرگ ترین پالایشگاه های عراق به شمار می رود، درنتیجه بمب گذاری های گروه تروریستی داعش و عملیات نیروهای عراقی برای بازپس گیری آن، خسارت بسیاری دیده است.

الجبوری همچنین افزود: نیروهای امنیتی عراق توانستند ده ها کیلومتر از مناطق بیجی را از اشغال داعش آزاد کنند اما میزان ویرانی های به بارآمده دراین منطقه بسیار زیاد است، چرا که تروریست ها در داخل مناطق مسکونی مستقر شده بودند و منازل مردم را بمب گذاری و تخریب کرده اند درنتیجه بازسازی این مناطق مسلتزم اقدام های سازماندهی شده است.

استاندار بیجی از دولت مرکزی عراق و جامعه بین الملل نیز خواست شهرهای ویران شده را بازسازی کنند تا زمینه بازگشت آوارگان به منازلشان فراهم شود.

نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی، اواخر مهرماه امسال پالایشگاه بیجی در شمال شهر تکریت را پس از افزون بریک سال به طور کامل از کنترل گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

نیروهای امنیتی مشترک و نیروهای بسیج مردمی عراق پس از نبردهای سخت وشدید علیه عناصر گروه تروریستی داعش در پالایشگاه بیجی، خسارتهای سنگینی به آنها وارد کردند.

شهرستان مهم و راهبردی بیجی واقع در شمال استان صلاح‌الدین و از راه‌های اصلی این استان و مرتبط با استان‌های کرکوک و الانبار است.

پربیننده ترین خبرها