افشاگری مرکز حقوق بشر اروپاـ مدیترانه علیه اسراییل

افشاگری مرکز حقوق بشر اروپاـ مدیترانه علیه اسراییل
سه شنبه 19 آبان 1394 - 14:05

العالم - مرکز حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه با استناد به اسناد و مدارک جدید در باره نقض حقوق کودکان فلسطینی در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی افشاگری کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر اروپا – مدیترانه اعلام کرد: نوار ویدیویی درز کرده از بازجویی های به عمل آمده از "احمد مناصره" کودک فلسطینی، نشان می دهد که وی هنگام بازجویی تحت فشارهای شدید روانی قرار گرفته است.

مرکز حقوق بشر اروپا – مدیترانه که یک سازمان مستقل حقوقی است، خاطرنشان کرد، یک نوار ده دقیقه ای از بازجویی از "احمد مناصره" نوجوان 13 ساله فلسطینی که زیر سن قانونی است، درز کرده از زندان های اسرائیل نشان می دهد این کودک از سوی بازجویان صهیونیست درمعرض فشار شدید قرار گرفته و از او می خواهند تا به اتهامات وارد شده اقرار کند.

این مرکز اعلام کرد که این نوار، حاوی موارد متعدد بدرفتاری با کودکان فلسطینی است که از سوی نیروهای اسراییلی بازداشت می شوند و در واقع پدیده ای رایج و برنامه ریزی شده در زندان های تل آویو است.

بنا به اعلام مرکز حقوق بشر اروپا – مدیترانه ، این پدیده شامل فشارهای روانی و توبیخ و محرومیت از خواب و مخالفت با حضور وکیل کودک درهنگام بازجویی و غیره است که همه موارد مشمول بدرفتاری با کودکان و اعمال خشونت علیه آنان به شمار می رود که ماده( 19/1) توافقنامه حقوق کودک خواستار ممانعت از آن و مجرم شمردن عاملان چنین رفتاری شده است.

مرکز حقوق بشر اروپا – مدیترانه خاطرنشان کرد که ماده 37 از توافقنامه حقوق کودک که اسرائیل یک طرف آن به شمار می رود، توصیه کرده است که با کودک محروم از آزادی، به طور انسانی برخورد شود و به کرامت انسانی وی احترام گذاشته شود و نیازهای وی برطرف شود.

براساس این گزارش، نیاز به خواب و استراحت از مهم ترین نیازهای کودکان است و مسوولان رژیم اشغالگر اسراییل در بسیاری از موارد، این حق و نیاز کودکان را نقض می کنند و در نوار ویدیویی مزبور نمونه هایی از نقض رفتار با مناصره نشان داده شده است.

مرکز حقوق بشر اروپا – مدیترانه، از کمیته حقوق کودکان و دیگر طرف های امضا کننده توافقنامه های ژنو خواسته است که به نقش و مسوولیت خود در ملزم کردن رژیم اسراییل به پایبندی به توافقنامه های امضا شده عمل کنند و بازجویان اسراییلی و عاملان شکنجه و بدرفتاری با کودکان فلسطینی را به دستگاه قضایی تحویل دهند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به بهانه تلاش احمد مناصره، کودک فسطینی، برای استفاده وی از سلاح سرد به سویش شلیک کردند که وی دراین تیر اندازی زخمی و پسر عمویش حسن که همراه او بود، نیز شهید شد.

نظامیان صهیونیست مقابل دوربین ها در شهرک صهیونیستی "يسگات زئيف" واقع در اراضی روستای حزمه در شمال قدس اشغالی به این کودک فحش های زشت و ناروا دادند و پس از حدود یک ساعت ازمجروح شدن وی ، او را به بیمارستان صهیونیستی "هداسا - عين كارم" منتقل کردند.

این کودک فلسطینی پس ازآن با بازجویی های سخت و طاقت فرسا که کرامت انسانی وی را زیر سوال برده، مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها