وزیر آمریکایی: برای شکست داعش به نیروی زمینی نیاز داریم

وزیر آمریکایی: برای شکست داعش به نیروی زمینی نیاز داریم
سه شنبه 19 آبان 1394 - 18:08

وزیر نیروی هوایی آمریکا گفت: حملات هوایی ائتلاف بین الملل به فرماندهی واشنگتن به داعش، این گروه را تضعیف می کند اما از بین بردن آن نیازمند حضور نیروهای زمینی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "دبورا لی جیمز" در نمایشگاه هوایی دبی در کنفرانسی مطبوعاتی این مطلب را ابراز داشت.
دبورا مدعی شد: ارزیابی من این است که ما در راهکار تضعیف به پیشرفت دست یافته ایم تا در نهایت به از بین بردن داعش برسیم.
وی که بالاترین مقام غیرنظامی نیروی هوایی آمریکاست، مدعی شد: ما توانستیم در یک اقدام جمعی داعش را از مناطق تحت نفوذش به عقب برانیم و به مراکز فرماندهی و آموزشی این گروه حمله کردیم. ما تجهیزات و انبارهای تسلیحاتی داعش را در هم کوبیدیم و هزاران تن از عناصر این گروه را از پا درآوردیم و همچنین منابع مالی داعش را هدف قرار داده ایم.
دبورا خاطرنشان کرد: نیروی هوایی بسیار حائز اهمیت است و می تواند کارهای بسیاری انجام دهد اما نمی تواند همه کارها را انجام دهد و در نهایت نمی تواند زمین ها را به تصرف خود درآورد و بسیار مهم تر از آن این که نمی تواند سرزمین ها را اداره کند.
وی افزود: ما در اینجا به نیروی زمینی نیاز داریم و می بایست شماری از نیروهای زمینی در این حمله حضور داشته باشند. ما برای تشکیل چنین نیرویی نمونه های بسیاری همچون ارتش عراق و جنگجویان کرد را فراروی خود داریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها