پوتین: آمریکا به دنبال برتری نظامی مطلق است

پوتین: آمریکا به دنبال برتری نظامی مطلق است
سه شنبه 19 آبان 1394 - 22:33

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تصمیم این کشور برای تقویت توانایی‌های اتمی و موشکی خود در واکنش به اقدام آمریکا و همپیمانانش در ایجاد سپر موشکی، تأکید کرد: آمریکا به دنبال دستیابی به برتری نظامی مطلق بر کشورهای دیگر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، "ولادمیر پوتین" روز سه شنبه در نشستی در تفریح‌گاه سوچی در جنوب روسیه گفت: هدف واقعی آمریکا از ایجاد سپر موشکی، محدود کردن توانایی های اتمی روسیه است.
وی تأکید کرد: مسکو گامهای ضروری را برای تقویت توانایی‌های اتمی راهبردی خود برمی دارد، و این کار در واکنش به اقدام آمریکا و همپیمانانش در ایجاد سپر موشکی در دنیا بدون توجه به نگرانی‌های روسیه و پیشنهاد همکاری مسکو در زمینه دفاع موشکی است.
پوتین اظهار داشت: واشنگتن سعی می کند بر دیگر کشورها به برتری نظامی مطلق دست یابد، و از پیامدهای دستیابی به این برتری استفاده کند.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: اقدامات آمریکا برای ایجاد سپر موشکی با وجود حل موضوع هسته‌ای ایران ادامه دارد.
پوتین گفت: برای پیشرفت سامانه دفاعی موشکی خود تلاش می کنیم، ولی در مرحله نخست همانطور که بارها گفتیم تلاش می کنیم سامانه‌هایی را پیشرفت دهیم که قادر هستند از همه سامانه های دفاعی موشکی عبور کنند.
وی یادآوری کرد که مؤسسات نظامی روسیه همانطور که وعده داده بودند طی سالهای گذشته سلاح‌هایی را ساخته‌اند که می‌توانند هرگونه مأموریت برای مقابله با انواع سامانه های دفاعی موشکی را اجرا کنند و تحویل این سامانه ها به نیروهای مسلح آغاز شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها