مسکو طرح پیشنهادی درباره سوریه را تکذیب کرد

مسکو طرح پیشنهادی درباره سوریه را تکذیب کرد
چهارشنبه 20 آبان 1394 - 10:26

وزارت امور خارجه روسیه خبرهای منتشر شده مبنی بر پیشنهاد این کشور برای آغاز اصلاح قانون اساسی سوریه به مدت 18 ماه و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امورخارجه روسیه در واکنش به خبرهای منتشر شده در رسانه ها گفت: مسکو هیچ سندی را برای مطرح کردن در نشستهای آینده وین درخصوص حل بحران سوریه تدوین نکرده است.
وی افزود: هیچ سندی وجود ندارد، و افکار موجود در این زمینه متناقض است.
بوگدانوف اظهار داشت: با شرکت کنندگان در فرایند موسوم به وین تبادل نظر و برخی ایده‌های خود را مطرح کردیم؛ ایده‌هایی که برای گفتگوهای آتی درخصوص چگونگی آغاز فرایند سیاسی مفید خواهند بود، البته با در نظر گرفتن این موضوع که این فرایند را باید خود سوری ها هدایت کنند و ما باید به آنان کمک کنیم.
خبرگزاری رویترز دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که بر اساس پیش نویس سندی که به آن دست یافته است، روسیه خواستار توافق دولت و مخالفان سوریه برای آغاز فرایند اصلاح قانون اساسی به مدت 18 ماه است تا پس از آن انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار شود.
بوگدانوف از استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و دیگر کشورهای شرکت کننده در دومین نشست وین خواست پیشنهادهای خود را درخصوص فهرستهای تروریستها و مخالفان سوریه، قبل از برگزاری این نشست آماده کنند.
بوگدانوف همچنین تأکید کرد که هنوز نمایندگان دولت سوریه و مخالفان برای شرکت در نشست وین دعوت نشده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها