راز کوچکی که تا معرفی قاتل عرفات مانده است!

راز کوچکی که تا معرفی قاتل عرفات مانده است!
چهارشنبه 20 آبان 1394 - 16:33

العالم - رییس کمیته تحقیق درباره مرگ "یاسر عرفات"، از شناسایی مسؤول ترور وی خبر داد؛ ولی گفت که منتظر کشف یک راز کوچک برای اعلام نتایج نهایی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "شاشه نیوز"، سرلشکر" توفیق الطیراوی" رییس کمیته تحقیق درباره مرگ رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین، در یازدهمین سالگرد درگذشت وی به یکی از شبکه های ماهواره ای فلسطینی گفت که شخص و طرف مسؤول ترورعرفات مشخص شده و وی منتظر کشف یک راز کوچک است که پس از آن، نتایج به زودی اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش، هنوز اسرار این ترور و مسؤول مسمومیت عرفات مشخص نشده است. همه می دانند عرفات به خاطر بیماری جان خود را از دست نداد، بلکه با ماده رادیواکتیو "پلونیوم" مسموم و ترور شد.

پزشکی قانونی شهر "لوزان" سوییس گزارش 108 صفحه ای پزشکان درباره آزمایش جسد عرفات و گزارش پزشکی قانونی روسیه به درخواست فلسطین را منتشر کرد که حاکیست ماده پلونیوم در جسد وی کشف شده است.  

براساس این گزارش، سطح پلونیوم در بدن عرفات 18 برابر حد طبیعی بود، و سم به کار رفته از قوی ترین سمومی است که سرویسهای امنیتی رژیم صهیونیستی از آن برای ترور استفاده می کنند.

عرفات 12 اکتبر 2004 میلادی هنگام محاصره مقرش در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن توسط ارتش صهیونیستی به یک بیماری ناشناخته دچار شده بود.

از آن پس، عرفات دچار تهوع و درد شکم شد و هر روز وضعیتش به وخامت گرایید؛ به گونه ای که پزشکان مصری و تونسی نتوانستند جلوی بدتر شدن حال وی را بگیرند؛ سرانجام عرفات در 29 اکتبر 2009 به بیمارستان نظامی "پرسی" پاریس منتقل شد.

پزشکان فرانسوی در زمینه تشخیص بیماری عرفات با شکست مواجه شدند که او به همین دلیل به اغما رفت و در نهایت، روز 11 نوامبر همان سال در سن 75 سالگی درگذشت. فلسطینی ها مشکوک شدند که ممکن است عرفات مسموم شده باشد زیرا جسد وی کالبد شکافی نشد، علت درگذشت او مشخص نگردید و پرونده پزشکی او نیز منتشر نشد. 

پس از انتشار گزارش هایی درباره آلوده بودن وسایل شخصی عرفات به ماده پلونیوم 201، "سهی" همسرعرفات تصمیم گرفت که علیه طرف ناشناسی به اتهام ترور عرفات اقامه دعوی کند.

26 نوامبر 2012 میلادی، قبر عرفات در کرانه باختری نبش و سه هیات از روسیه، سوییس و فرانسه بدون حرکت دادن بقایای جسد عرفات از آن نمونه برداری کردند. 

سرلشکر "توفیق الطیراوی" رییس کمیته تحقیق درباره مرگ عرفات، تهدید کرد: مسؤولان فلسطینی در صورت یافتن هرگونه دلیل و مدرکی درخصوص ترور عرفات، به دادگاه جنایی بین المللی رجوع خواهند کرد. 

سهی پس از آنکه گزارش را دریافت کرد، گفت که همسرش به قتل رسیده و جنایت صورت گرفته است و قدم بعدی محققان فرانسوی، ادامه تحقیق برای شناسایی قاتل است.

پربیننده ترین خبرها