امیرعبداللهیان:

ایران هنوز درباره نشست وین تصمیم نگرفته است

ایران هنوز درباره نشست وین تصمیم نگرفته است
چهارشنبه 20 آبان 1394 - 21:56

العالم - معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران هنوز تصمیمی برای شرکت در نشست وین در خصوص بحران سوریه نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حسین امیرعبداللهیان که امروز(چهارشنبه) وارد بیروت پایتخت لبنان شد، این مطلب را در گفت و گو با شبکه خبری المیادین عنوان کرد.

رویترز به نقل از امیرعبداللهیان نوشت: حضور ایران در نشست وین، بستگی به پاسخ های آمریکا در خصوص تحرکاتی دارد که برخی از طرف های شرکت کننده در این مذاکرات یک جانبه و بدون مشورت اتخاذ کرده اند.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در گفت وگو با بوگدانف همتای روسی خود با اشاره به این که مردم سوریه در حل بحران این کشور و در فرایندی دمکراتیک درباره سرنوشت خویش تصمیم خواهند گرفت، تصریح کرده بود که، هم اکنون سوری ها و ارتش سوریه در حال مبارزه با تروریسم هستند و جمهوری اسلامی ایران هم در نشست وین به منظور کمک به حل سیاسی بحران این کشور شرکت خواهد کرد.

ایران و روسیه از آغاز بحران سوریه در چهار سال گذشته، با ارائه راهکار مذاکرات سوری - سوری بدون مداخله خارجی و لزوم قطع پشتیبانی از تروریست ها از سوی برخی کشورهای منطقه، خواستار حل بحران سیاسی این کشور بوده اند.

ادامه ابتکارهای سیاسی و بین المللی تهران و مسکو زمینه ساز از سرگیری دور جدید مذاکرات در چارچوب نشست چند جانبه وین شد که قرار است سومین دور آن هفته آتی برگزار شود. 

آخرین نشست بین المللی در باره سوریه هشتم مهرماه با حضور وزرای خارجه ایران، آمریکا، فرانسه، روسیه، مصر، اردن، عربستان انگلستان، قطر، ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، عراق، عمان، لبنان، معاون وزیر خارجه چین، نماینده اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل در امور سوریه در هتل امپریال شهر برگزارشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها