بازداشت افسر اماراتی به اتهام جاسوسی در لیبی

بازداشت افسر اماراتی به اتهام جاسوسی در لیبی
پنج‌شنبه 21 آبان 1394 - 14:39

یکی از فرماندهان گروه "فجر لیبی" هوادار کنگره ملی سراسری طرابلس، از بازداشت یک افسر اماراتی به اتهام جاسوسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شعبان هدیه" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: مقامات لیبیایی وابسته به کنگره ملی سراسری، "یوسف صقر الولایتی" را در فرودگار "معیتیقه" طرابلس بازداشت کردند.

شبکه های تلویزیونی داخلی از جمله شبکه النبأ به نقل از دفتر دادستان کل طرابلس اعلام کردند که این افسر دارای ماموریت اطلاعاتی در خاک لیبی بود. مکان بازداشت این افسر اعلام نشده و هیچ یک از مقامات دولتی امارات نیز رسما توضیحی درباره آن ندادند.

دولت امارات پایان اگوست و ابتدای سپتامبرسال گذشته شماری از تاجران لیبیایی را بازداشت کرده بود. چندی پیش کنگره ملی سراسری، امارات را به آزاد کردن سریع سایر زندانیان فرا خواند.

گزارش های رسانه ای لیبی حاکی است که امارات این شهروندان لیبیایی را به ادعای حمایت از نیروهای هوادار کنگره ملی سراسری (متشکل از گروههای اسلام گرا که در حال مبارزه با  نیروی های هوادار دولت الثنی هستند)، بازداشت کرده است.

حزب فجر لیبی امارات را به بمباران پایگاههای خود با مشارکت گروههای مسلح هوادار خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی (منشعب از مجلس نمایندگان) متهم کرد.

در همین حال، مقامات اماراتی پس از انتشار خبر بازداشت این نظامی، مدعی شده اند که وی دیگر با نیروهای نظامی امارات همکاری ندارد و از چند سال پیش به دلیل "مشکلات اخلاقی"، همکاری وی با ارتش امارات متوقف شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها