روسیه: آمریکا در حال تکرار اشتباه خود در سوریه است

روسیه: آمریکا در حال تکرار اشتباه خود در سوریه است
پنج‌شنبه 21 آبان 1394 - 21:01

روسیه اقدام آمریکا در تشکیل کمیته های کاری فرعی در وین را یک اقدام شکست خورده دانست و مخالفت خود را با تقسیم شرکت کنندگان در مذاکرات وین به اصلی و فرعی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، زاخاروفا سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: روسیه تحمیل راه حل بر بحران سوریه و اقدامات یک جانبه در فرآیند سازش را نمی پذیرد.
وی افزود: این کمیته ها مشارکت ایران ، عراق ، لبنان ، ایتالیا و اتحادیه اروپا را در نظر نگرفته اند.
زاخاروفا خواستار تلاش هماهنگ بر اساس تفاهم مشترک بدون در پیش گرفتن اقدامات یک جانبه و عجولانه شد زیرا به گفته وی چنین اقداماتی به فرآیند آشتی لطمه می زند.
وی بر لزوم دستیابی به توافق در خصوص ارائه فهرست یکپارچه ای از گروهک های تروریستی تاکید کرد.
وی اظهار داشت : در مورد گروهک های تروریستی بطور مشخص قبل از نشست وین مشورت های بین المللی وسیعی انجام  نگرفته است. ما این موضوع را به عنوان یک مساله مهم در وین مطرح کردیم زیرا معتقدیم موضوع یاد شده یکی از محورهای اصلی گفت وگوها را تشکیل می دهد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: نشانه های بسیاری وجود دارد دال بر اینکه گروهک تروریستی داعش به همراه سایر گروهک های تروریست به فن آوری ساخت تسلیحات شیمیایی دست یافته و بکارگیری آنها را در عراق و سوریه آغاز کرده اند.
زاخاروفا خاطرنشان کرد: مسکو از اینکه غرب به طرح ابتکاری روسیه در خصوص گسترش ماموریت مکانیزم مشترک بین المللی جهت تحقیق در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در عراق و سوریه پاسخ نداده ، ناراضی است.
وی تاکید کرد: نباید موضوع سرنوشت بشار اسد رییس جمهور سوریه در مذاکرات وین مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: این تنها ملت سوریه است که می تواند در این خصوص تصمیم گیری کند. هم اکنون مشخص شده هر گامی که دولت سوریه به سوی صلح برمی دارد با رویارویی قدرتهایی مواجه می شود که خواستار گسترش آشوب و ناآرامی در سوریه هستند.
زاخاروفا در همین راستا حمله اخیر به شهر لاذقیه سوریه را که منجر به کشته شدن بیش از 20 غیرنظامی شد، محکوم کرد.

پربیننده ترین خبرها