واکنش لبنانی‌ها به انفجارهای داعش در بیروت +ویدیو

جمعه 22 آبان 1394 - 14:45

بيروت، (العالم) – وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد شمار قربانیان دو انفجار تروریستی در منطقه برج البراجنه در ضاحیه واقع در جنوب بیروت به 43 شهید و حدود 240 مجروح افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، ساعتی پس از وقوع انفجارهای تروریستی در جنوب بیروت، گروهک تروریستی داعش مسؤولیت این دو انفجار انتحاری را برعهده گرفت.

ظرف چند لحظه صحنه خیابان شلوغ برج البراجنه به هم ریخت؛ دو فرد انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، توانستند به فاصله چند دقیقه و در 100 متریِ هم خود را منفجر کنند، در حالیکه سومین فرد انتحاری قبل از کشته شدن موفق به منفجر کردن خود نشد. با توجه به شلوغ بودن محل حادثه شمار قابل توجهی از مردم کشته و زخمی شدند.

یکی از شاهدان عینی به خبرنگار العالم گفت: به نانوایی "الولاء" که رسیدم اولین انفجار روی داده میان حسینیه و مسجد جامع را شنیدم. ما دویدیم و دو دقیقه مانده به رسیدن ما، دومین انفجار در اینجا روی داد.

این اولین بار است که منطقه برج البراجنه به نقشۀ مناطق محل وقوع انفجارها افزوده می شود. این منطقه از مناطق امنیتی که در بردارنده مراکز حزب الله است و در آن جنبش امل حضور مردمی دارد، دور است و همین امر باعث شده بود تا این منطقه تاکنون از اماکن مورد حملۀ مستقیم، برکنار بماند.

عامل این دو انفجار با انتخاب برج البراجنه برای انجام عملیات تروریستی شبیه عملیات های تروریستی سابق می خواست پیامی با همان حجم و شیوه ارسال کند که به نظر می رسد پاسخ خود را دریافت کرده است.

یکی از اهالی منطقه به خبرنگار العالم گفت: بطور حتم این دو انفجار در بردارنده پیام بود. سرنوشت ضاحیه بالاخره مشخص است. ما هر روز پیامی داریم اما ملت ما ایستاده و پایدار است.

یکی دیگر از ساکنان برج البراجنه به خبرنگار العالم اظهار داشت: ما همه خود را برای شهادت آماده کرده ایم تا نقشه تروریست ها و سرکردگان شان را نقش بر آب کنیم.

هانی قبیسی نماینده فراکسیون توسعه و آزادی در مجلس نمایندگان لبنان در گفت وگو با شبکه خبری العالم ابراز داشت: هدف گرفتن این منطقه در واقع هدف گرفتن ثبات عمومی در لبنان و هدف گرفتن تمامی شهروندان با اخلاص و با وفای این سرزمین است.

تمامی جریانهای سیاسی لبنان بدون استثناء این حادثه تروریستی را محکوم کردند. به نظر می رسد مرگ می تواند همه لبنانی ها را گردهم جمع کند در حالی که زندگی قادر به انجام چنین کاری نیست.

پربیننده ترین خبرها