رسوایی ارسال سلاح برای تروریست ها توسط امارات

رسوایی ارسال سلاح برای تروریست ها توسط امارات
جمعه 22 آبان 1394 - 16:14

العالم - یک سند افشاشده نشان می‌دهد امارات متحده عربی با نقض قطعنامه تحریم تسلیحاتی لیبی برای گروه‌های مسلح در آن کشور سلاح ارسال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل متحد خواهان توضیح درباره گزارش رسانه ها درخصوص نقض قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی از سوی امارات شد، چرا که این امر می تواند نقض فرایند صلح در منطقه به شمار آید.

برناردینو لیون فرستاده سازمان ملل در امور لیبی که دوره ماموریت او پایان یافته است، گفت: تلاش می کنم تا "توضیح کاملی" درباره گزارش روزنامه نیویورک تایمز دریافت کنم.

روزنامه نیویورک تایمز در جدیدترین شماره خود با اشاره به ارسال سلاح توسط امارات برای گروههای لیبی، به نقل از یک ایمیل گزارشی منتشر کرد که به نظر می رسد متعلق به یک دیپلمات اماراتی بارز است و در آن اذعان می کند کشورش " قطعنامه شورای امنیت درباره لیبی را نقض کرده و به این امر ادامه می دهد".

فرستاده سازمان ملل درامور لیبی در عین حال گفت که ادعاها درباره نقض تحریم تسلیحاتی لیبی از سوی امارات را تایید نمی کند.

به احتمال زیاد، این گزارش چالش جدیدی برای لیون خواهد بود زیرا اخیرا از اقدام خود در پذیرش ریاست آکادمی دیپلماسی امارات با دریافت حقوق بالا دفاع کرد.

پیش بینی می شود نقش جدید لیون آموزش دیپلمات های امارات باشد که به عنوان یک کشور عربی بیشترین توجه را به بحران لیبی دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها