روسیه: آمریکا تا مدت ها از داعش حمایت می کرد

روسیه: آمریکا تا مدت ها از داعش حمایت می کرد
جمعه 22 آبان 1394 - 17:20

العالم - سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که آمریکا، تا مدت ها از گروه تروریستی داعش، حمایت می کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ماریا زاخاروا" روز جمعه بیان کرد: به نظر می رسد که واشنگتن قصد داشت از این گروه تروریستی برای براندازی دولت قانونی در سوریه استفاده کند.

وی در گفت وگو با روزنامه "اسپاتنیک" در درباره تصمیم آمریکا برای ایجاد گروه های کار درباره سوریه در روزهای 12 و 13 ماه جاری میلادی خاطر نشان کرد: از دو روز پیش، ایمیلی از سفارت آمریکا در مسکو دریافت کردیم حاکی از آن که این کشور قصد دارد در روزهای 12 و 13 نوامبر، گروه های کار در وین تشکیل دهد. این طرح برای ما غافلگیر کننده بود زیرا واشنگتن، این موضوع را پیش از این با ما در میان نگذاشته بود.

وزیر خارجه روسیه هم شهریورماه و چند هفته قبل از آغاز عملیات روسها علیه تروریست ها در سوریه، گفت: ائتلاف آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش دچار سکون است و در عمل هیچ فعالیتی ندارد.

سرگئی لاوروف تاکید کرد: ائتلاف آمریکا از آنجایی که فاقد مشروعیت از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است، هیچ فعالیتی ندارد و بدون شک بدون مشارکت سوریه فعال نخواهد بود.

وی افزود: ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم  فعال تر است زیرا مبارزه با داعش از جمله اصولی است که با معیارهای دوگانه هیچ تناسبی ندارد.

لاوروف یادآور شد: داعش با مداخله کشورهای خارجی و همانهایی که مساله واهی سلاح کشتار جمعی را به منظور جنگ با صدام حسین طرح ریزی کردند، درعراق تشکیل شد.

26

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها