عملیات آزادی رمادی عراق بدون کمک آمریکا آغاز شد

عملیات آزادی رمادی عراق بدون کمک آمریکا آغاز شد
جمعه 22 آبان 1394 - 18:23

العالم - نیروهای مردمی در الانبار، با آغاز پیشروی برای آزادسازی رمادی ، مشارکت نیروهای امریکایی در عملیات آزادسازی این شهر را به دلیل عدم اعتماد به آمریکایی ها رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از سایت خبری نهرین نت فرماندهی عملیات مشترک عراق متشکل از ارتش و نیروهای مردمی امروز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "نیروهای مسلح پیشروی خود را برای پاکسازی الرمادی از لوث وجود گروه تروریستی داعش از سه محور غرب، شمال و جنوب غربی با پشتیبانی نیروی هوایی آغاز کرده اند و جنگنده های عراق سرگرم در هم کوبیدن برخی مواضع خاص آنها هستند و همزمان نیرویهای امنیتی نیز حملات خود را از زمین ادامه می دهند".

شایان ذکر است نیروهای مردمی در الانبار، مشارکت نیروهای امریکایی در عملیات آزادسازی الرمادی را به دلیل عدم اعتماد به آنها رد کردند. زیرا نیروهای امریکایی بارها نیروهای مردمی و ارتش عراق را در حین پیشروی در مناطق اشغال شده توسط داعش در صلاح الدین، دیالی و اطراف بغداد بمباران کرده بودند.

از این گذشته نیروهای امریکایی هیچگاه در اعلام جنگ با تروریسم جدی نبوده اند بلکه بارها مخصوصا درعملیات بیجی از طریق هوایی سلاح و مهمات به تروریستها رسانده بودند. به عنوان مثال پس از آزادسازی پالایشگاه بیجی چترهای متعلق به ارتش امریکا کشف شدند که هواپیماهای امریکایی به وسیله آنها سلاح به تروریستها رسانده بودند.

این در حالی است که نیروهای پیشمرگه دیروز از آزادسازی ساختمان فرمانداری سنجار در استان نینوا و تعدادی از ارتفاعات اطراف شهر و قطع مسیر ارتباطی بین گروههای تروریستی در سنجار، تلعفر، البعاج، ربیعه، و نقاط مرزی بین سوریه و عراق، با کمک مستشاران نظامی امریکایی خبردادند. آنها خبر آزادسازی کامل شهر سنجار را هم اعلام کردند.

رَمادی مرکز استان الانبار در صد کیلومتری غرب بغداد قرار گرفته ‌است.

پربیننده ترین خبرها