9 کیلوگرم مواد منفجره در عملیات تروریستی لبنان

9 کیلوگرم مواد منفجره در عملیات تروریستی لبنان
جمعه 22 آبان 1394 - 19:51

العالم - دادستان کل لبنان، اعلام کرد تروریستها در دو انفجار دیروز در حومه جنوبی بیروت، از 9 کیلوگرم مواد منفجره استفاده کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل ازخبرگزاری ایرنا قاضی سمیر حمود امروز جمعه پس از بازدید از محل وقوع این دو انفجار که در منطقه برج البراجنه رخ دادند گفت: این جنایت تروریستی ، دو عملیات بمب گذاری جداگانه بود که توسط دو عامل انتحاری اجرا شدند. در انفجار اول هفت کیلوگرم مواد منفجره در یک موتور سیکلت جاسازی شده بود و در انفجار دوم یک کمربند انفجاری با 2 کیلو گرم مواد، منفجر شد.

قاضی حمود افزود: ما هنوز در حال بررسی این حادثه و نوع مواد منفجره به کاررفته، هستیم. بر اساس مدارک و شواهد موجود تاکنون ثابت نشده است که عناصر انتحاری دو یا سه نفر بوده اند. وی گفت: این مسأله هنوز در دست بررسی است و ان شاء الله به زودی شواهدی برای اثبات این موضوع به دست خواهد آمد.

صقر صقر، نماینده دولت در دادگاه نظامی، نیز به نوبه خود اعلام کرد: "شورای عالی امدادرسانی" ظرف ساعتهای آینده برای انجام تحقیقات میدانی، اقدام به بازدید از منطقه خواهند کرد.

قاضی صقر افزود: "ما با بررسی اطلاعات موجود سعی داریم بفهمیم که عنصر انتحاری سوم هم وجود داشته است یا خیر. تاکنون شواهد، وجود دو نفر را نشان می دهد. ظرف چند ساعت این موضوع روشن خواهد شد. در این تحقیقات سعی ما شناسایی مبدأ حرکت تروریستها و حامیان آنها و بررسی تمام اطلاعات موجود برای تبیین حقایق است".

قاضی صقر که در محل وقوع انفجار در برج البراجنه صحبت می کرد، افزود: به نظر می رسد که این حادثه با عنصر انتحاری که دیروز در طرابلس توسط ارتش دستگیر شده است، ارتباط دارد.

روزگذشته ظرف چند لحظه صحنه خیابان شلوغ برج البراجنه بیروت به هم ریخت؛ و دو انفجار به فاصله چند دقیقه و در100 متریِ هم دهها نفر را به خاک و خون کشید ، در حالیکه یک فرد انتحاری هم قبل از منفجر کردن کمربند انفجاری خود ، به دست نیروهای امنیتی کشته شد.

براساس آخرین گزارش ها شمار قربانیان دو انفجار تروریستی در منطقه برج البراجنه در حومه جنوبی بیروت به 44 شهید و حدود 240 مجروح از جمله تعداد زیادی کودک و زن افزایش یافته است.

ساعتی پس از وقوع انفجارهای تروریستی در جنوب بیروت، گروهک تروریستی داعش مسؤولیت این دو انفجار انتحاری را برعهده گرفت.

پربیننده ترین خبرها