گزارش العالم،از زندگی طبیعی در مناطق آزاد شده عراق

جمعه 22 آبان 1394 - 21:49

العالم - در پی آزادی شماری از روستاهای استان الانبار از چنگ داعش، زندگی طبیعی در این روستاها جریان یافت و خدمت رسانی به مردم از سرگرفته شد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از الانبار، در حالی که هفتاد درصد از ساکنان استان الانبار، از ترس رفتارهای وحشیانۀ داعشی ها خانه های خود را رها کرده و از شهرهای خود کوچ کرده بودند؛ اهالی روستاهای آزاد شده، به استقبال نیروهای ارتش عراق شتافتند.

روستای بنی زید، که در مجاورتِ شهر فلوجه قرار دارد، به سببِ تحت محاصره بودنِ راه ها و مناطق اطرافِ آن توسط داعش، از کمبود شدید مواد غذایی و آب آشامیدنی رنج می برد. با آزادسازی این روستا و فرار تروریست های داعش از آن، امنیت به این منطقه برگشت و ثبات در آن حاکم شد.

رئیس یکی از عشیره های روستای بنی زید، به خبرنگار شبکه العالم گفت: صد در صدِ افرادِ عشیرۀ من، طرفدار دولت عراق هستند و همه، ما را می شناسند. نیروهای ارتش، بسیج مردمی، سازمان بدر، جنبش عصائب اهل الحق و حزب الله همگی مهمان ما خواهند بود. در ملاقات با فرماندۀ یکی از تیپ های ارتش به او اعلام کردم که در قبال هر گلوله ای که در این روستا شلیک می شود، مسئول خواهم بود.

یکی دیگر از رؤسای عشایر روستای بنی زید درگفت و گو با خبرنگار العالم بیان کرد: هر چه از نیروهای عراقی خواستیم برایمان تهیه کردند، از آن ها آب خواستیم برایمان آب رساندند، در تابستان از آن ها یخ می خواستیم به ما یخ و مواد غذایی می رساندند. با وجود نیروهای امنیتی، آسایش داریم و اگر آن ها نبودند، نمی توانستیم در روستایمان بمانیم.

بر پایه این گزارش، از زمان آزادی روستای بنی زید تاکنون 60 درصد از مردم این روستا به آن برگشته اند و اکنون نهادهای اداری، برای پذیرش و زمینه سازیِ همه مهاجران آماده می شوند و در پی آماده سازی مدرسه ها برای پذیرش و آموزش کودکانِ این روستا هستند.

در این میان، با پیشروی نیروهای عراقی به سمت فلوجه و رمادی، چهره های سرشناس عشایر در الانبار، مردم را به حمایت از نیروهای عراقی و همراهی با آنان در جنگ با عناصر مسلح تروریست به منظور آزادسازیِ کامل این استان فراخواندند.26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها