انگلیس در جستجوی پناهجویان تقلبی

انگلیس در جستجوی پناهجویان تقلبی
شنبه 23 آبان 1394 - 09:16

یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد که افرادی که برای اخذ حق پناهندگی در این کشور خود را به دروغ سوری معرفی کرده اند، تحت پیگرد قضائی قرار خواهند گرفت .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "ایندیپندنت" نوشت: افرادی که برای اخذ حق پناهندگی فریبکاری می کنند ، مرتکب جرم می شوند و شاید تحت پیگرد قرار بگیرند.
دو پناهجوی افغان و عراقی در یکی از جزایر یونان گفته اند که برخی از پناهجوبان فریبکاری می کنند و معتقدند که با این کار شانس بیشتری برای ماندن در اروپا خواهند داشت و با آنها بهتر برخورد خواهد شد .
یکی از پناهجویان سوری که اهل حلب است و مدارک خود را برای اقامت در انگلیس به نهادهای مسؤول داده است به ایندیپندنت گفت : بسیاری از افراد می خواهند که خود را پناهجوی سوری معرفی کنند و برخی هم می گویند که از سوریه آمده اند تا جای پناهجویان سوری را بگیرند .
هر چند پدیده پناهجویان به علت بحران سوریه تشدید شده است ولی در میان آنان تعداد زیادی از پناهجویان اهل عراق و افغانستان نیز دیده می شود. 
بحران سوریه تعداد زیادی از مردم این کشور را آواره کرده است و تعدادی از مردم عراق نیز به علت تداوم درگیری های با داعش و شماری از مردم افغانستان هم به علت اقدامات طالبان آواره شده اند.
تعدادی از پناهجویانی که از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا می گذرند ، اهل ارتیره هستند.
نیجریه نیز به علت حملات خونین گروه بوکو حرام ناآرام است و شماری از مردم این کشور راهی اروپا می شوند.
تسهیلات آلمان برای اعطای پناهندگی به آوارگان سوری و وعده انگلیس برای پذیرفتن این پناهجویان در خاک خود باعث شده است که آوارگان دیگر کشورها حتی پناهجویانِ دارای شرایط اخذ حق پناهندگی تابعیت خود را پنهان کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها