ایندیپندنت: قتلِ قصاب داعش، اقدامی نمادین است

ایندیپندنت: قتلِ قصاب داعش، اقدامی نمادین است
شنبه 23 آبان 1394 - 13:51

روزنامه ایندیپندنت حملۀ هوایی آمریکا به خیابان های شهر رقه در سوریه برای ترور "محمد اموازی" را اقدامی در جهت به دست آوردن امتیازی نمادین توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "پاتریک کوبرن" روزنامه نگار انگلیسی، در روزنامه ایندیپندنت تأکید کرد؛ ترور محمد موازی را موفقیتی نمادین برای آمریکا و انگلیس در جنگی برشمرد که سرشار از جنبه های نمادین است، به طوری که حتی جنایت های محمد موازی نیز به منظور تاثیرگذاری نمادین صورت می گرفت.
با این حال، حتی اگر ثابت شود که اموازی واقعاً کشته شده است، کشته شدنِ او داعش را که دارای قلمرویی وسیع تر از انگلیس است، تضعیف نخواهد کرد.
به نوشتۀ کوبرن، قتلِ اموازی هرچند ضعف داعش و توانایی سازمان های اطلاعاتی در نفوذ به سامانه های را ثابت می کند، اما بزرگنمایی موضوع توسط دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز نابجاست.
وی گفته بود که این عملیات، ضربه ای به قلب داعش است.
کوبرن بر این باور است که حملات تروریستی دولت ها با به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین یا نیروی ویژه، ناکارامدی خود را کاملا ثابت کرده است؛ زیرا دولت های غربی به اشتباه گمان می کنند که گروه های مسلح سرکرده هایی محدود و مشخص دارند.

این در حالی است که یک پژوهش آمریکایی با بررسی 200 نمونۀ آماری از وقایع مشابه در عراق، در مدت ژوئن تا اکتبر سال 2007 دریافت که پس از کشته شدن هر یک از عناصر مسلح یا بازداشتِ او، میزان حملات ضد نیروهای آمریکایی نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه حتی در بعضی مواقع تا 40 درصد افزایش می یابد.

این گزارش حاکی از آن است که گروه تروریستی به سرعت سرکرده ای جدید جایگزینِ سرکردۀ کشته شده می کند و سرکرده ای خشن تر بر سر کار می آورد.
کوبرن همچنین خاطر نشان کرد که حملات پهپادها، شمار زیادی از افراد بی گناه را هدف قرار می دهد و این مساله را به وضوح می توان در حملاتی که به یمن صورت می گیرد مشاهده کرد. مهاجمان تاکید می کنند که فقط تروریست ها را هدف قرار می دهند در حالی که چنین چیزی صحت ندارد.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها