پیشروی ارتش سوریه در اطراف حلب + فیلم

شنبه 23 آبان 1394 - 15:11

سوریه (العالم) ـ ارتش سوریه در ادامه پیشروی در حومه جنوبی شهر حلب، منطقه استراتژیک تله ایکاردا و مناطق بانص،رسم الصهریج و تل حدیه را از تروریستها بازپس گرفت.

"ربیع کلاوندی" خبرنگار شبکه العالم از حلب گزارش داد، ارتش سوریه در حومه جنوبی شهر حلب در حال کسب پیروزی های پیاپی است و پس از کنترل منطقه الحاضر توانست منطقه العیس و ارتفاعات استراتژیک این منطقه را که تله العیس نام دارد و در 5 کیلومتری جاده بین المللی حلب – دمشق واقع است ، به کنترل خود دربیاورد .

بلندی های تله العیس به علت اشراف بر چند روستایِ حومۀ جنوبی شهر حلب یکی از مهمترین پایگاه های گروه تروریستی جبهه النصره بود. 
یکی از نیروهای ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: ما در تله العیس در حومه جنوبی حلب مستقر هستیم و چندی پیش مناطق الحاضر و العیس را به کنترل خود درآوردیم و از جاده بین المللی حلب – دمشق 5 کیلومتر فاصله داریم.
وضعیت سنگلاخی منطقه العیس مانع استفاده تروریست ها از مرکز و کوه هایِ اطراف این منطقه برای دفع حملات ارتش شد لذا تونل هایی برای تردد بین مواضع خود حفر کرده بودند که این تونل ها در حملات ارتش منهدم شد. 
یکی دیگر از نیروهای ارتش گفت: تروریست ها تعداد زیادی موشک " تاو " به سوی ما شلیک کردند ولی نیروی هوایی ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه توانست آنها را که اتباع کشورهای مختلف بودند، به هلاکت برساند.
ارتش سوریه پس از کنترل مناطق بانص و رسم الصهریج خود را برای آزدسازی مناطقِ حومۀ شمالی شهر ادلب در نزدیکی حومه جنوبی شهر حلب آماده می کند.

پربیننده ترین خبرها