امنیت ایران و خون بازی داعش در پاریس

امنیت ایران و خون بازی داعش در پاریس
شنبه 23 آبان 1394 - 18:07

ایران از لحاظ جغرافیایی در دسترس گروهای تروریستی است. بحران های عراق، افغانستان، سوریه و پاکستان می‌توانستند ایران را به کشوری ناامن تبدیل کنند ...

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از عصر ایران ،  پاریس این روزها حالت جنگی به خود گرفته است و پاریس پایتخت فرانسه خونین ترین روزهای خود بعد از جنگ جهانی دوم را تجربه می‌کند. اروپایی‌ها همیشه به خاطر داشتن امنیت به خود می‌بالیدند اما این روزها یک گروهک تروریستی قاره سبز را تبدیل به سرزمینی ناامن کرده است. نکته قابل توجه‌ای که نمی‌شود به این سادگی‌ها از آن گذشت، امنیت ایران است. انفجارهای پاریس و بحران ایجاد شده در اروپا بیش از بیش آدمی را به فکر وا می‌دارد که نیروهای امنیتی ایران چگونه توانسته‌اند، شهرهای کشورمان را با وجود حضور در مرکز بحران داعش امن نگه دارند و ایرانیان در بهترین شرایط از نظر امنیتی زندگی کنند.

کمتر کسی تصور می‌کرد که داعش بتواند در کشورهای اروپایی عملیات تروریستی انجام دهد اما ما مشاهده می‌کنیم که این گروه تروریستی توانسته در قلب اروپا، آتشی روشن کند که تمام جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد. این گروه با داشتن چنین نیروهایی هنوز نتوانسته‌اند، نیروهای خود را برای عملیات تروریستی وارد ایران کنند.

خواندن سخنان وزیر اطلاعات در مورد نحوه عملکرد این وزارتخانه در مسیر مقابله با داعش به خوبی بیانگر اقتدار ایران در زمینه امنیت ملی است. وزیر اطلاعات می‌گوید:« امکانات و اطلاعات آنان ضبط شد، نفراتشان زیر ضربه قرار گرفتند و با وجود تمام مساعدت و حمایت‌های صورت گرفته از داعش توسط سرویس‌های جاسوسی هنوز نتوانسته‌اند گوشه‌ای از جمهوری اسلامی ایران را به ناامنی بکشند و موفقیتی کسب نکردند که این یک امر تصادفی نیست.»

ایران از لحاظ جغرافیایی در دسترس گروهای تروریستی است. بحران های عراق، افغانستان، سوریه و پاکستان می‌توانستند ایران را به کشوری ناامن تبدیل کنند اما حضور پرقدرت اطلاعاتی، امنیتی ایران در منطقه به ویژه در برخورد با داعش باعث شده است که امروز ایران با ثبات ترین و امن ترین کشور منطقه باشد. باید به این نکته توجه کرد که در ایدئولوژی داعش، ایران و شیعه مهم ترین دشمن است و این یعنی که اولین و مهم ترین هدف آنها نابودی و ناامن کردن ایران است اما وجود دژ مستحکم اطلاعاتی ایران باعث شده است تا این گروه تروریستی موفق به انجام هیچ گونه عملیاتی در کشور نشود.

قدرت ایران در مقابله با این گروه نه تنها در داخل بلکه در خارج از مرزهای ایران نیز قابل مشاهده است. برگزاری باشکوه مراسم اربعین در سال گذشته با امنیت کامل و حفظ امنیت شهرهای کربلا، نجف و سامرا و حفظ حکومت اسد در سوریه اوج قدرت ایران در برابر این گروهک تروریستی و هم پیمانان آنها نمونه‌های بارز قدرت ایران در منطقه است.

تمام گروه‌های سیاسی در ایران حتی مخالفین نظام جمهوری اسلامی بر روی این امنیت متفق القول هستند و نیروهای امنیتی ایران را بهترین در جهان می‌دانند. آتش‌های داعشی پاریس باعث شده است تا امنیت تهران و ایران بیش از بیش برایمان دلچسب باشد. ایران امروز در طوفان متلاطم خاورمیانه، جزیره ثبات است که می‌تواند این ثبات را به دیگر کشورهای منطقه و جهان منتقل کند. قطعا در روزهای آینده شاهد این معنا خواهیم بود که دست کمک کشورهای اروپایی برای مقابله با داعش به سمت ایران دراز خواهد شد تا از تجربه‌های جمهوری اسلامی به ویژه با مدیریت قاسم سلیمانی در زمینه مقابله با داعش استفاده کنند

پربیننده ترین خبرها