چرا پاکستان در بحرین دانشگاه تأسیس می‌کند؟

چرا پاکستان در بحرین دانشگاه تأسیس می‌کند؟
شنبه 23 آبان 1394 - 20:25

العالم - تعداد پاکستانی‌های "بحرینی‌شده" به اندازه‌ای افزایش یافته که مشاور امور اجتماعی سفارت پاکستان در منامه، از انجام رایزنی و تلاش برای تاسیس دانشگاه پاکستانی در بحرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از سایت اینترنتی "مرآة البحرین"، "مقصود قادر" در گفت وگویی خبری با اشاره به وجود برنامه برای تاسیس دانشگاه ویژه "اقلیت پاکستانی" در بحرین، گفت: هدف از این دانشگاه، خدمت به خانواده های پاکستانی است که به علت موفق نشدن در ورود  به دانشگاه های بحرین، مجبور می شوند که فرزندان خود را برای ادامه تحصیلات دانشگاهی به پاکستان بفرستند.

وی گفت: یکی دیگر از دلایل این امر، وجود اختلاف بین نظام آمورشی دو کشور است.

قادر افزود: "سعید احمد خان" سفیر پاکستان در بحرین با تمام توان برای دست یابی به زمین مناسب برای اجرای این پروژه تلاش می کند.

سفیر پاکستان پیشتر شمار پاکستانی های مقیم بحرین را نزدیک به 100 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار و ارقام اعلام شده، اقلیت پاکستانی مقیم بحرین بعد از اقلیت های هند و بنگان که اغلب در زمینه نظامی فعالیت می کنند، در مرتبه سوم قرار دارند.

یادآور می شود، رژیم آل خلیفه با هدف برهم زدن ترکیب جمعیتی بحرین که حدود 70 درصد از آن را شیعیان تشکیل می دهند، در سال های اخیر به طور بی سابقه نسبت به اعطای تابعیت به شهروندان دیگر کشورها مبادرت می کند و تعداد غیربحرینی هایی که پس از اخذ تابعیت، شهروند بحرین به شمار می آیند، در برخی مناطق به اندازه ای گسترش یافته که حضور بحرینی های اصیل را تحت تأثیر قرار داده است.

در انتخابات فرمایشی مجلس بحرین که سال گذشته انجام شد، فیلم هایی منتشر گردید که در آن نامزدهای انتخابات پارلمان بحرین، برای فهماندن حرفهای خود به رأی دهندگان خارجی که به تابعیت بحرین درآمده اند، مجبور بودند به زبان های پاکستانی و هندی سخن بگویند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها