پس از 5 سال صورت گرفت؛

اعتراف موساد به ترور المبحوح در دبی

اعتراف موساد به ترور المبحوح در دبی
شنبه 23 آبان 1394 - 21:41

العالم - دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به ترور "محمود المبحوح" از رهبران حماس که پنج سال پیش در یک هتل در دبی صورت گرفت، اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) با انتشار جزییات ترور این فعال حماس تاکید کرد که فرماندهی این عملیات از وین صورت می گرفت و کار به کمک شبکه ارتباطی تکنولوژی های پیشرفته بین جاسوسان مامور ترور انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، ماموران ترور موساد با تزریق ماده ای به بدن این فعال فلسطینی موجب فلج شدن کامل بدنش طی 22 دقیقه و سپس مرگ وی شدند.

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب با پخش فیلم کوتاهی از عملیات ترور این فعال فلسطینی به انجام عملیات ترور وی توسط موساد اعتراف کرد.

رونین برگمن کارشناس مسائل اطلاعاتی صهیونیست در این زمینه گفت: هدف از این کار این بود که ماموران انجام ترور با استفاده از تلفن های همراه خود در محدوده انجام ترور با یکدیگر تماس نگیرند تا ردیابی این تماسها بعدها منجر به کشف این عملیات نشود.

در این فیلم کوتاه گفته می شود که ماده ای که به بدن المبحوح تزریق شد پس از مدت کوتاهی موجب فلج عضلانی و از کار افتادن دستگاه تنفسی وی شد و بلافاصله مرگ وی را رقم زد.

در این فیلم بیان می شود که فرمانده این عملیات ترور پیش از اجرای عملیات از دوبی خارج شده است، همچنین ترور کنندگان پس از انجام عملیات، لباس راحتی به تن مقتول کرده و او را به حالت خوابیده بر روی تخت قرار دادند تا لباس رسمی وی توجه کارگران را جلب نکند و در نتیجه کارگران هتل دیرتر متوجه این قتل شوند.

این فیلم مشخصات دقیق مجموعه عوامل و دست اندرکاران ترور المبحوح و برنامه سفر و تردد آنها از هنگام رسیدن به هتل تا انجام عملیات را نشان داده تا میزان بالای حرفه ای گری و تخصص ماموران موساد را اثبات کند، درضمن این فیلم از مشارکت یک چهره بارز موساد در انجام عملیات ترور خبر داد بی آنکه نام وی را اعلام کند.

گفته شد که المبحوح رییس تشکیلات حماس برای انتقال موشک و سلاح به نوار غزه و یک چهره استراتژیک برای حماس در ارتباط با گرفتن سلاح از ایران بود.

مسوولان حماس همواره ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره ارسال سلاح از سوی ایران به فلسطین اشغالی از طریق سودان و مصر و یا راه های دیگر را رد می کنند.

به گفته صهیونیست ها المبحوح نفر اول تحت تعقیب ارتش رژیم صهیونیستی بود که موساد بارها برای ترور وی تلاش کرده بود.

پربیننده ترین خبرها