توقف فعالیت‌های ورزشی در فرانسه

توقف فعالیت‌های ورزشی در فرانسه
شنبه 23 آبان 1394 - 22:03

العالم - شبکه تلویزیونی "ای تله" فرانسه از تعلیق تمام فعالیت‌های ورزشی در اوایل هفته جاری در این کشور به خاطر حملات تروریستی شب گذشته پاریس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به خاطر تعطیلات بین المللی و همچنین حملات تروریستی شب گذشته پاریس، مسابقات لیگ دست اول فرانسه اوایل این هفته برگزار نمی شود.

به رغم این تحولات همچنین مقرر شده که مسابقات دوستانه میان تیم های فوتبال فرانسه و انگلستان در موعد مقرر آن در روز سه شنبه این هفته در لندن برگزار شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال فرانسه در عین حال اعلام کرد که مسابقات فوتبال این کشور در زمان مقرر انجام خواهد شد.

این اظهارات در حالی است که توسط دولت فرانسه حالت اضطراری در این کشور اعمال شده و بسیاری از مراکز عمومی فرانسه از ترس اقدامات تروریستی تعطیل می باشد.

یکی از هفت عملیات تروریستی شب گذشته پاریس در برابر استادیوم این شهر و در جریان مسابقه دوستانه میان تیم های فوتبال فرانسه و آلمان رخ داد که "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه و شماری دیگر از مسئولین این کشور حضور داشتند.    

فرانسه آماده میزبانی مسابقات مرحله نهایی قهرمانی فوتبال اروپا با شرکت 24 تیم در تابستان 2016 می شود.

همچنین تمام مسابقات بسکتبال، والیبال و راگبی که قرار بود اوایل هفته جاری در فرانسه برگزار شود، لغو شده است.  

کمیته بین المللی المپیک که مقر آن در "لوزان" سوییس است اعلام کرد که به خاطر قربانیان حملات روز گذشته پاریس و همدردی با خانواده های آنان پرچم های المپیک به حال نیمه برافراشته خواهد بود.

فدراسیون فوتبال انگلستان نیز موضوع لغو مسابقه دوستانه میان تیم های انگلیس و فرانسه در لندن را بررسی می کند.

 بر اساس گزارش رسانه ها، عملیات تروریستی شب گذشته (جمعه) تیراندازی و دو عملیات انتحاری-انفجاری در هفت منطقه پاریس تاکنون 153 قربانی و بیش از 200 مجروح به جای گذاشته که حال 80 مجروح این حادثه وخیم گزارش شده است.

گروهک تروریستی داعش مسؤولیت این سلسله عملیات تروریستی را به عهده گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها