تصاویر/ یک روز پس از کشتار پاریس

تصاویر/ یک روز پس از کشتار پاریس
يکشنبه 24 آبان 1394 - 12:20

یک روز پس از کشتار پاریس، خیابانهای این شهر که معمولا پر از گردشگران فرانسوی و خارجی است خالی و فضای امنیتی بر آن حاکم است.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  به نقل از فرادید، برج ایفل فعلا تعطیل است و در محوطه اطراف آن به جای گردشگران ، نیروهای ویژه پلیس و ارتش مستقر شده اند. کلیه مراکز خدمات شهری و بسیاری از مکانهای عمومی از جمله مدارس، دانشگاه ها ، موزه ها و کتابخانه ها در پاریس تعطیل اعلام شدند.

بسیاری از برنامه های تفریحی از جمله کنسرت گروه راک ایرلندی یوتو (U2) که قرار بود شنبه شب برگزار شود، لغو شدند. همچنین به مقام های محلی مناطق مختلف فرانسه اجازه داده شده است که در صورت نیاز و به طور محدود، مقررات منع آمد و رفت وضع کنند.

ساعاتی پس از حملات پاریس، رئیس جمهوری فرانسه در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. قانون وضعیت اضطراری که شصت سال قبل تصویب شد به نیروهای امنیتی اجازه می دهد که جلوی رفت و آمد افراد و خودروها را در صورت نیاز بگیرند.

براساس این قانون همچنین مقامهای امنیتی می توانند در صورت نیاز و به هر دلیلی مکانهای تفریحی از جمله سالنهای سینما یا تاتر را تعطیل کنند. عکس های خبرگزاری های خارجی چون رویترز و خبرگزاری فرانسه عکس هایی از وضعیت ویژه پاریس منتشر کرده اند که در زیر می بینید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها