ریاض:اگراسد نرود حمایت از مخالفان را ادامه می‌دهیم!

ریاض:اگراسد نرود حمایت از مخالفان را ادامه می‌دهیم!
يکشنبه 24 آبان 1394 - 13:50

درحالیکه پس از حملات خونبار تروریستی اخیر در فرانسه و لبنان، بیشتر کشورها بر آمادگی خود برای مبارزه با تروریسم تأکید کرده اند، وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت در صورت کنار نرفتن بشار اسد به حمایت از مخالفان (گروه های مسلح) ادامه خواهد داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رسانه های خبری، "عادل الجبیر" درحاشیه نشست وین گفت، چنانچه بشار اسد رییس‌جمهور سوریه از قدرت کنار گذاشته نشود، ریاض نیز به حمایت از گروه های مسلح ادامه می‌دهد تا او را "با استفاده از زور" از قدرت برکنار کنند.

"عادل الجبیر" این سخنان را در حاشیه نشست وین در مورد بحران سوریه در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی این سخنان را بیان کرد که به دنبال حملات تروریستی روز جمعه داعش در فرانسه همه کشورهای شرکت کننده درنشست پاریس بر مبارزه جدی با گروه های تروریستی در سوریه و عراق که عربستان همواره از آنها حمایت می کند، تاکید کردند.

مقامات سعودی در حالی آشکارا از برکناری اسد و حمایت از گروه های مسلح و مخالف در سوریه سخن می گویند که بر خلاف نظام سوریه، در کشورشان تا کنون هیچ گونه انتخاباتی برگزار نشده و حتی عربستان سعودی در قرن بیست و یکم فاقد قانون اساسی است و حرف پادشاه حکم قانون را در این کشور دارد، و مردم این کشور پادشاهی از آزادی های معمول و حق اعتراض به مسوولان که عمدتا از شاهزادگان و افراد وابسته هستند محروم می باشند.

نشست وین، با حضور وزیران خارجه و مقام‌های ارشد دستگاه دیپلماسی ۲۰ کشور جهان، از جمله آمریکا، فرانسه، ایران، سوریه و عربستان، ۲۳ آبان ماه برگزار شد.

این نشست ساعاتی پس از حملات تروریستی پاریس که 129 کشته برجای گذاشت، برگزار شد و طرف‌های شرکت‌کننده در آن بر سر زمان‌بندی مراحل راه حل سیاسی در سوریه به توافق رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها