دولت فرانسه در وقوع حملات پاریس مقصر است

دولت فرانسه در وقوع حملات پاریس مقصر است
يکشنبه 24 آبان 1394 - 16:58

واشنگتن – پاریس، العالم - کارشناسان سیاسی حملات تروریستی اخیر در فرانسه را نتیجه کمک تسلیحاتی و حمایت مستمر غرب از کشورهای حامی تروریسم و انتشار اسلام هراسی دانستند.

کارشناسان و شخصیت های سیاسی با تأکید بر اینکه حملات تروریستی اخیر در فرانسه نتیجه کمک تسلیحاتی و حمایت مستمر غرب از کشورهای حامی تروریسم و در رأس آنها عربستان و قطر است، غرب و صهیونیسم جهانی را به انتشار اسلام هراسی و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت تکفیری ها در غرب متهم کردند.

مارک گیلن، عضو جنبش "همبستگی هلال و صلیب" در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: اگر مردم دنیا و به ویژه در فرانسه و غرب، دیدگاه درستی داشتند، به خوبی درمی یافتند که این جنایات نتیجه مستقیم ارائه کمک های تسلیحاتی از سوی غرب به کشورهای حامی گرورههای تروریستی در سوریه است. اما افکار عمومی غرب، هرگز به این موضوع توجهی نمی کند.

گیلن تأکید کرد: عربستان و قطر به عنوان حامیان گروههای تروریستی به تنهایی در این زمینه اقدام نمی کنند. زیرا کشورهای غربی در این زمینه از قطر و عربستان حمایتت می کنند و دستوراتی از کشورهای غربی به آنها داده می شود و ریاض و دوحه فقط مجری این اوامر هستند و هرگز نمی توانند این کمک ها را متوقف نمایند.

وی افزود: در برخی از کشورهای غربی، اسلام هراسی وجود دارد. زیرا بیشتر رسانه ها در کنترل صهیونیسم بین الملل قرار دارند.

بسام الطحان، پژوهشگر و نویسنده عرب مقیم فرانسه نیز در این باره گفت: مسئول حوادثی است که در حال حاضر در جریان است و همگان می دانند که فرانسه در 40 سال اخیر، از علمای وهابی و افراد وابسته به اندیشه اخوان المسلمین حمایت کرده تا در مساجد این کشور آزادانه فعالیت کنند. فضا و جو مناسبی برای استفاده از این فرصت وجود دارد و در انتظار صدور اوامر از خارج از فرانسه است.

وی افزود: در آینده نزدیک کتابی را منتشر خواهم کرد که در آن مصاحبه هایی با رئیس جمهور فرانسه آمده است و نامبرده تصریح می نماید که از سال 2012 تاکنون به مخالفان سوریه تحت عنوان "مقاومت معتدل" سلاح های ضد زره و مسلسل های سنگین و توپخانه داده است. از این رو دولت فرانسه تا حد زیادی، مسئول این پیوند شوم میان خارج و داخل از این کشور است.

علی الأحمد، مخالف عربستانی مقیم امریکا نیز در این باره به شبکه العالم گفت: دولت عربستان به همراه حکومت قطر، اندیشه های تکفیری را ترویج می کنند و مسئول ظهور داعش، القاعده و اندیشه تروریستی هستند و بدون سرنگونی این نظام ها، تروریسم و خشونت بدون توقف ادامه خواهد داشت.

الاحمد تأکید کرد: در صورتی که غرب اقناع نشود که عربستان در این حملات دست داشته است و سیاست غرب در تعامل با نظام آل سعود و همپیمانانش تغییر نکند این حملات ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها